Vilken färg på kopparjärn?

D

Dundret

Är det vita verkligen det vidaste till Wintec 500 Dressyr?

Är nämligen så att jag har provat bla en sån sadel idag med det vita kopparjärnet i, och den passade men var kanske 2 mm för vid.
Min häst har rätt annars normal-vid bomvidd.

Om nu vit är x-vid, är de bara små i storlekarna då?
Eller är det vita kopparjärnet inte det vidaste? För jag tyckte inte sadeln så väldigt vid ut.

Sv: Vilken färg på kopparjärn?

ja vit är bredast.
Gul= small,
Grön=medium/small,
Svart=medium,
Blå=medium/bred,
Röd=bred,
Vit= xtrabred.

Sv: Vilken färg på kopparjärn?

Jag tror att det vita järnet är ganska brett för det passar ju på tex fjordingar och breda connemaror som normalt är ganska svåra att hitta sadlar till. Men det är bara vad jag tror.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
736
Senast: Lisen82
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 260
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 553
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar