Vilken färg har min älskling?

Sv: Vilken färg har min älskling?

NÄÄÄ!!! Där har du fel!!! Mina katters morfar är en svartsköldpadda o VAR fertil hane!!!! Han är nu mera kastrat o bor i Forshaga suuuuper FIN!!!!

I normala fall kan inte hanar bli skölpaddor. Däremot finns det en den onormala undantag. Avvikande kromosomuppsättning: XXY (dessa hanar blir sterila) eller XYXY (dessa hanar är fertila). Det kan även handla om "mosaikism" dvs. hanen är egentligen röd (genetiskt röd) men han får vissa pigmentansamlingar med så koncentrerat rött pigment att det ser svart ut. Dessa hanar ser ut att vara sköldpaddor, men de är röda.

Hos blåa katter finns även fenomenet rufism som ofta får folk att tro att deras blåa hanar är unika blåsköldpaddor, fast så inte är fallet.

Liknande trådar

Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
887
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
825
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
578
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Någon som behandlat sin katt med Atopica kapslar? Vi har nämligen lite problem.. Katt behöver det pga pancreatit och enterit. Stått på...
Svar
7
· Visningar
730
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama