Vilken färg är egentligen snyggast?

F

Francess

Till mörkfux, sto, med (liten) stjärn? Grimmor? Träns? Sadlar? Täcken? Lindor? Benskydd?

Jag tycker att dräddvitt är jättesnyggt men även marinblått, vinrött och grönt. Skydd tycker jag är snyggast om de är vita. Svart eller mörkbrunt läder hade jag haft.

Brunt läder, mörkbrunt eller lite ljusare, är alltid snyggast på en fux. Inte svart. Bruna skydd, cremefärgade schabrak, och marin och grön på lindor, täcken etc.
Sen ska det vara mässingspännen och guldkantning, ej silver!

Jag har en teori. För ett tag sen fick jag chansen att ta ett sånt där aurafoto. Jag har alltid gillat färgen turkos och på äldre dar dragits mycket till den färgen vad gäller kläder. När jag så såg min aura på dataskärmen så fick jag "förklaringen" till det. Min aura var till största delen turkos!
Efter det har jag funderat lite. "Min" hästvän är brun och är jättefin i alla typer av blått. En annan häst i stallet med samma färg är superfin i grönt. Kan det då vara så att den färg hästen passar i har att göra med färgen i dess aura? Alltså, Kicking har till största delen blått i sin och den andra har till största delen grönt? I så fall är det ju ännu mer superindividuellt vilken färg de passar i.
Men det är bara min lilla teori...

Grön, marin, vinröd, nougat tycker jag sånna hästar passar i, även bruna hästar.
Svart sadel o träns o skydd skulle jag välja. Eller ljusbrunt läder.

Oj det var många förslag! Tack ska ni ha! Hon är ju bara föl än (se bilden) så jag har tid på mig att hitta "rätt" färg. Men brunt skinn kan nog vara snyggt. Blått är jag alltid förtjust i (passar till alla hästar!), grönt använder jag aldrig, vet inte varför, men den som skrev det kan nog också ha rätt, det finns ju olika slags grönt. Vinrött tycker jag är snyggt på hennes mamma som är rödbrun med svarta ben, man och svans. Kanske är snyggt på lillan med? Tack för förslagen!

Prova vinröd eller mörkgrönt! Jag har de färgerna på min chokladbruna häst, det är supersnyggt! Har även vinröd på min skäckiga ponny (mörka, röda fläckar) och det är också hur snyggt som helst! Annars vit, ser också läckert ut.

Ska prova båda färgerna, vid tillfälle. Vitt är jag inte så förtjust i, tycker inte hästar är snygga i vita grimmor eller träns. Och vitt är inte så lämpligt ur renhetssynpunkt heller...

skulle jag ha en fux skulle jag ha brunt (vilken nyans av brunt spelar ingen roll) träns, sadel och skydd, och mkt cremefärgat, beiget, brunt, skogsgrönt, vinrött och marin på övrigt. samt gulddetaljer.
snyggt!

Till min gamla tant som verkar ha samma färg som din lilla får så hade jag grönt, vinrött och marinblått. Men faktiskt var det den gröna färgen (även om du inte gillade det) som hon passade allra bäst i. Inte illgrönt utan mörkare gräsgrönt. ;)

Det är ju skillnad på ljusfux, rödfux och som i mitt fall mörkfux. Hon är ju snarast lever/chokladfärgad.

Finns ju de som inte ens tycker att mörkfux ska höra till vanliga gruppen fuxfärg eftersom det verkar vara lite andra gener...

Fin häst och snyggt med brunt till. Men jag skulle inte kalla den för mörkfux precis! Snarare vanlig rödfux. Men himla fin för det. :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 450
Senast: Lyan
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv