Vilken färg är/blir det här fölet?! (bilden)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Linn_89
  • Startdatum Startdatum
L

Linn_89

En häst på våran anläggning har fått föl nu i vår, han är snart 4 veckor!

Vilken färg kommer han att bli? Är det omöjligt att säga?

1 dag
th_PICT0136.jpg

1vecka
th_PICT0149.jpg

Är mer lik den första bilden i färgen i verkligheten.
Tar gärna emot namnförslag också!

e: Quite Easy (m.brun) u: Snowy (ponny, skimmel)

Sv: Vilken färg är/blir det här fölet?! (bilden)

Vilken färg fölet kommer att få (det vill säga om det blir skimmel) är svårt att säga. Däremot ser det ut att vara född som gulbrunt. Har modern gulanlag?

ingen aning... Det finns ingen härstamning på henne! :smirk:

Lukas skrev:
Vilken färg fölet kommer att få (det vill säga om det blir skimmel) är svårt att säga. Däremot ser det ut att vara född som gulbrunt. Har modern gulanlag?

Håller med, gulbrun är basfärgen sedan återstår att se om det blir en skimmel så småningom. Har för övrigt haft just ett föl som föddes gulbrun men blev skimmel som mamman.

Anette

Liknande trådar

Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
16 481
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 668
Senast: Intejag
·
Islandshäst Förhoppningsvis kläcker mitt sto ur sig ett föl i sommar och jag som är så dålig på genetik skulle uppskatta om ni kunde hjälpa mig med...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
11 109
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka