Vilken dressyrsadel ska jag välja?

en häst i stallet har en isabell. lite för tygig.
jag tror man skulle sitta bättre i en pro dressage.

men svaret är egentligen enkelt, vilken sitter du bäst i och vilket passar hästen bäst?

Vad är det för prisklass?

HAr suttit i båda, helt ok, men jag e inte mycket för syntet sadlar. Du kan få en bra sadel i läder för 7000kr och upp till 12000kr, Visst kan man lägga mera pengar, men det där e rimliga gränser.

mmm.. Jag vet.. Ska åka till hästsportbutiken och prova! Ville bara höra om det var någon som hade dem! :)

Jag hör till de som gillar syntet! :D De väger ingenting, wintec passar på min häst och -bäst av allt- Man behöver inte putsa! ;)
De kostar runt 4-6000:- i nypris (tror jag)

Och var hittar du en Wintec Isabell Werth för 4-6000kr i nypris?

Nej, de jag sett kostar runt 10000kr så...

10'000:-?? :eek: Oj, då måste jag ha sett del... :crazy:

Då blev valet liiite lättare... :D

Kollade upp vad sadlarna kostade nu och isabellen kostade "bara" 8'000kr. Är det någon som vet hur den är att rida i?

Kan ju inte avlsöja mina kontakter här.. :p

nerå, det är en nedåt i landet som har ett special erbjudande på den hela januari, annars kostar den 8800:-.

Vet du om den sadeln är bra eller inte?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 672
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare