Vilken dag har era fölat?

S

solen

Sitter här och väntar & väntar, min skulle ha fölat 12/5. Inga säkra tecken ännu att det skulle vara på gång.
Är inne på 338 dagar nu.

Vilka dagar har era hästar fölat på? Och vilket föl i ordingen har det varit?

Min är inne på 355:e dagen nu! Hon har fyllt juvret sprängfyllt och alla andra tecken finns där, men mjölken är fortfarande gul.. :crazy:

Hoppas att den kommer strax..helst igår faktiskt! :D

Mitt stos 12:e föl kom på dygn 333. Har ingen aning om när hon fått de andra, det var första fölet hemma hos mig. :)

Mellan 306(överlevde ej) - 360 dagar. (halvblod)

Lill / Stall Nöbbeled

Jag sitter också och väntar, väntar, väntar...på att telefonen skall ringa och jag får besked från stationen om pållan är dräktig eller ej - jag tror jag måste kräkas :crazy:.

Jag väntar med!!! Fast är bara på dygn 334 ännu... men det verkar inte vara på gång än. Fick första fölet för två år sen på dag 349 så jag räknar med att det tar några dagar till.

Hon har släppt bäckenbanden, juvret är riktigt sprängfullt, 4 rosa fält på kalktest redan på dag 329 :confused:, men ingen vit mjölk i sikte. (och den var verkligen VIT innan hon fölade sisst)

Du är i gott sällskap ;)

1:a fölet kom på dag 332. Stoets 4:e föl. Arab.
2:a fölet kom på dag 223. Stoets 2:a(?) föl. Arab.
3:e fölet kom på dag 338. Stoets 4:e föl. Kallblodstravare.
:)

Lånar knapp.

sto 1 fölat dygn 345 (första fölet) hingst-welsh
sto 2 fölat dygn 341 (första fölet) sto-welsh cob
sto 3 fölat dygn 336 (4e fölet) sto-welsh cob
sto 4 är på dygn 327 (haft många föl)

sto 3 fölade på dygn 356 förra året (hingst) tidigare år vet jag inte.

Har bara fått ett eget föl. Det var stoets första föl, hon fölade natten till dag 320.

Sitter och väntar på årets andra (o sista föl) hon har fått två tidigare...
hingstföl dag 328
stoföl dag 337

Årets första kom den 17/5 då hade mamman gått över 4 dgr alltså dag 334...

Detta föl som jag väntar och vakar på nu var ber till igår, söndag 23/5, så hon har ju knappt gått över ens. Mjölktest innebär fara för livet, vet av erfarenhet att hon blir så öm innan hon fölar så hon får ha sitt juver ifred, man vill ju inte stressa en högdräktig häst. Annars är rumpan som gele och vulvan vidöppen, juvret är sprängfyllt så fort hon varit inne en stund. Men jag nöjer mej med att titta på det på behörigt avstånd, se men inte röra är årets melodi.

Jag hoppas hon inte luras och låter mej vara vaken i "onödan". Men efter att ha mist föl som jag kanske kunde ha hjälpt om jag varit med så vakar jag gärna. Hellre för mkt än för lite, sova får jag göra när hästarna släppts på bete. Med allt som kan gå fel så vakar man alltså... är i stallet varannan timma (50 m)

Håller tummarna för er alla
/Kram Lori

Min var inte dräktig . Men har nu insimenerats igen. Skall hämta henne i kväll. Sedan blir lång väntan för ny koll

Liknande trådar

Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Mia_R
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 423
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA