Vilken blir eran första tävling???

Sv: Vilken blir eran första tävling???

LitenIsa skrev:
Välkommen hit, här har det snöat nu snart i 2 dygn. Ruskigt otäckt med iskall blåst:crazy: . Tom med min pålle som i vanliga fall Älskar att vara ute står och trycker vid dörren och vill gå in.

Men mycket djupsnö att pulsa i blir det ju om det bara kunde sluta snöa och blåsa så att man kan ge sig ut utan att förfrysa kinderna på kuppen.:D

Här (norr om Kristianstad i Skåne) är -4, snöar för fullt men äntligen har det slutat blåsa. Hela natten och fm har det körts snö men vägarna har blåst igen direkt. "Vår" väg som är vanlig landsväg går inte att mötas på. De få som har försökt har fått hjälp loss. :)
Här är en halvmeter snö, på sina ställen nästan barmark och metersdrivor på andra. Hästarna njuter.
Träningarna är inställda. Känns långt till säsongen just nu.

Känns väldigt långt till sesången här också. Som LitenIsa sa, är det mkt snö, blåst och kallt här med. Men snön har ju sin fördel också. Bara det slutar blåsa så kommer det bli konditionsträning på fälten :banana:

shady skrev:
Känns väldigt långt till sesången här också. Som LitenIsa sa, är det mkt snö, blåst och kallt här med. Men snön har ju sin fördel också. Bara det slutar blåsa så kommer det bli konditionsträning på fälten :banana:
mm förra året denna dag, provred vi Vincent på terrängbanan !!!
i Gärds. :D

ahh vad avundsjuk jag blir...jag vill åxå :bump:

har iofs varit på hoppträning idag och ska imorron åxå så jag ska väl inte klaga alltför mkt :p

nu är jag osäker på om jag ska till mantorp eller flyinge...?:confused: :)

det är väl något närmare till mantorp men nu har jag fått möjligheten att träna nere i flyinge halva hösten....;)

hm...:D

fälttävlansnisse skrev:
Jag har faktiskt hoppat terräng idag:banana:
iof bara på några stockar som låg i snön men ändå:) :)

Haha, jag också! En galen 5-åring tog sitt livs (!) första språng över stockarna på fältet i snön. Mysigt var det med all snö och fort gick det..! :smirk:

fälttävlansnisse skrev:
lätt klass i vinslöv den 2/4 meed båda

Vinslöv ligger nu i början på maj.
Banbyggaren tyckte det blev tajt med Vinslöv och Gärds så tätt :angel:

Om allt ser bra ut, så blir första på häst i Flyinge * med den ena och ev deb med vår 5-åring.På ponny blir det Tågarp Lätt med B-ponny och troligtvis deb med D-ponny.Tror dem tagit bort att man kan kvala till Lätt genom att rida 2 HLB med godkänt resultat, måste nog börja i deb.:idea:

fälttävlansmamma skrev:
Om allt ser bra ut, så blir första på häst i Flyinge * med den ena och ev deb med vår 5-åring.På ponny blir det Tågarp Lätt med B-ponny och troligtvis deb med D-ponny.Tror dem tagit bort att man kan kvala till Lätt genom att rida 2 HLB med godkänt resultat, måste nog börja i deb.:idea:

jasså? har dom tagit bort det? jaja, fälttävlan e roligare..;)

Givetvis är fälttävlan det roligaste, det är bara det att jag är rädd att det kanske blir för smått och att det blir svårt med tempot, hon har gått 5 år i MSVA. Det blir bra att hon får ta det lite lugnt i år.

Lättklass i mantorp :banana:

Men bara en fråga, i proppen stog det att uppstallningen kostade 550 kr, är det per natt eller kan man komma fredag och åka söndag och bara betala 550? :confused: Blir vääldigt dyrt att stanna två nätter iaf...

fälttävlansmamma skrev:
Givetvis är fälttävlan det roligaste, det är bara det att jag är rädd att det kanske blir för smått och att det blir svårt med tempot, hon har gått 5 år i MSVA. Det blir bra att hon får ta det lite lugnt i år.

jaha, joo, de förstår jag att det är lite skillnad mellan klasserna..;)
Vad heter ponnyn hon rider i MSVA?

Det blir nog debutanten...första med min nya häst :bump:
på Uvfk här i Uppsala...nära och bra.

Hej . Jag ska starta Msvb i Mantorp tror jag .. :bump:

Wiiie skrev:
jaha, joo, de förstår jag att det är lite skillnad mellan klasserna..;)
Vad heter ponnyn hon rider i MSVA?
Katitzie, som nu lillasyster tagit över:bump: , hon var faktiskt plac i HLC i helgen och ett nedslag i LB.

Det blir debutant i Sämsholm har jag bestämt:bump:

fälttävlansmamma skrev:
Katitzie, som nu lillasyster tagit över:bump: , hon var faktiskt plac i HLC i helgen och ett nedslag i LB.

Jaha, men då vet jag ju vem de e..:)

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 440
Senast: Grazing
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 398
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka