Vilken bäddsoffa?

doglover

Trådstartare
Skulle ni ta för att permanentsova i?
Jag funderar på Beddinge Lövås från IKEA. Har nämligen ingen jättestor buffert och det priset på den soffan skulle eventuellt passa mig.

Sv: Vilken bäddsoffa?

:DNu brinner det lite i krokarna här. Planerna för soffköpet blir av tidigare än vad jag trodde.
Den gamla soffgruppen är väck och den nya soffan ska inhandlas på måndag.
Men jag har sådan beslutsångest!
Om ni hade haft max 5000 på Ikea, vilken skulle ni ta?
Madrasserna är det ingen större skillnad på, men det ska vara en soffa som jag kan sova i var natt och min son ska kunna ligga där när med mig när han vaknar på natten och är ledsen. Vi har inga ryggproblem heller:p.Så minst 120 cm i bäddmått på bredden. Jag har tittat på Lilleberg, ser fin ut. Men beslutsångest!:D

Senast ändrad:

Köp inte en Beddinge om du inte gillar att sova på golvet. Den är stenhård!

Dom andra vet jag inget om tyvärr.

Jag skulle köpt en säng i stället, tror jag. Kan du ha den mot en vägg så kan du ju ha fina kuddar mot väggen, som ryggstöd. Kanske en piffig sängkappa. Det är ju ändock mycket, mycket skönare med en riktig säng än en bäddsoffa...

Håller helt med dig! Bodde i bäddsoffa i 6 månader innan jag och maken flytta hemifrån (hans rum var minimalt) och det var inte direkt bekvämt.

Jag tycker att Ektorp är skön att sova i. Det är en säng man fäller ut (2 sits) Jag har också sovit skönt i Luleå. Men jag vet inte om den finns kvar något mer.

Alternativ en 120 säng med kuddar mot väggen!

kl

Jag tycker Beddinge funkar, har en som jag o sonen "bodde" i 1,5 år. Men då har jag kostat på den bästa madrassen, med fjädrar i. För min rygg och även mannens funkar den kanon.

*kl*
Säng vill jag verkligen inte ha tyvärr. Jag vet inte till 100% varför, men det är en känsla som säger ett stort NEJ till det. Jag tror att jag skulle ångra mig ganska rejält om jag skaffar en sådan.
Dock kan jag däremot tänka mig en dagbädd, men har inte hittat någon som är bredare än 90 cm.

Jag har kollat på Beddinge, men den soffan ser så ynklig ut? Jag testade den i varuhuset och den var faktiskt bekväm.

Jag funderar på Lillberg rätt mycket, men har inte bestämmt mig.:crazy:

Näh, designen är verkligen inte något att hurra för när det gäller Beddinge. Den funkar mkt bra att sova i och som filmtittarsoffa, men det är inte en umgängessoffa. Men jag kringgick det med att köpa de stora kantkuddarna till och sen pimpa den lite med kuddar och textil. Vi överlevde med den som enda soffa i en etta :D

Personligen tycker jag de flesta dagbäddar ser så himla obekväma ut med vassa kanter och inget ryggstöd utan snirkliga stålrör.... Huuuu. Men det är ju en smaksak o beror på vad man mer gör i den än sover!

Det lutar då lite mer åt Lillberg:p

Jag får se i morgon. Har bestämt mig för att ha den i åtanke, men att jag ska kika på de andra som finns där med.

Fan att man ska ha beslutsångest och inte kunna bestämma sig:D

Nä, den är bara 80 :p
om man inte bäddar ut den, för då blir den 160 och räcker väl en stund :D

Den enda rekommendation jag kan ge dig är Karlstad bäddsoffa, enligt alla som sovit över hos oss i den har den varit bra har testat 2 nätter själv med och somnade gott, dock tillhör jag sorten som kan somna på golvet och vilka tider som helst nästan. Tyvärr kostar den kanske för mycket för dig men smidig och stilren och tvättbar :love:
Hoppas det löser för dig på ett eller annat vis. Det kanske kan vara en ide att kolla annonser på begagnat?

:D
Du får rapportera sen

Jag tycker den är fin, vill ha en till gäststugan!
Men eftersom den inte är billig får gästerna fortsätta sova på soffa från tidigt 70-tal... inte snygg men ganska skön för några nätter ibland.

Om du ska använda en bäddsoffa att sova i alltid så ska du köpa en soffa med riktig resårbotten. Alltså inte en såndär där du lägger en liten madrass rakt på fjädrar (alltså sånna som uppfällbara extrasängar är, de är oerhört obekväma). De blir nerluggna (fint ord va :p) med en gång om det inte är riktig botten.

Har inte koll på IKEAs utbud av sånna men jag sov i ett år på en sån soffa och det funkade kanoners. Den var dock bara 90 bred och man hade ytterligare en säng som man drog fram så blev det en dubbelsäng (resårbotten i den också naturligtvis). Enkelt att fälla upp och ihop också och man hade sängkläderna ihoprullade så man slapp bädda varje gång.

Min systerdotter har en Hemnes som hon stortrivs med!

Själv har vi en Beddinge i sonens rum som extrasäng vid behov dock med dyraste madrassen, madrassskydd och tjockast bäddmadrassen till och det fungerar jättebra, det är ingen som har klagat på att den är hård i allafall.

Svärmor har en Månstad bäddsoffa som soffa i stugan och vi sover på den när vi ligger över, det bästa med den är att den har en stor låda för sängkläderna under divanen så man slipper bekymret med förvaringen av dom också, dessutom duger den ypperligt som vanlig soffa också.

Svärmor har en Månstad bäddsoffa som soffa i stugan och vi sover på den när vi ligger över, det bästa med den är att den har en stor låda för sängkläderna under divanen så man slipper bekymret med förvaringen av dom också, dessutom duger den ypperligt som vanlig soffa också.
Den har jag hemma, som soffa. Den är ju superlätt att "bädda ut" också, man drar ju bara ut lådan undertill så har man 140 x 200. Kan dock tänka mig att den är lite hård? Eller det ger sig kanske om man lägger på en rejäl bäddmadrass? (Jag har inte testat då jag bara haft soffan i några veckor och ännu inte hunnit skaffa någon bäddmadrass till den.)

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 903
Senast: Jeps
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Autistisk bror
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat