Vilken avdelning startar först?

M

matjo537

Hur vet man egentligen vilken avdelning som startar först, A eller B? Det brukar ju i princip alltid vara A men jag har varit med om undantag. Nu kommer jag inte ihåg hur det såg ut i ryttarmeddelandet då men ska det stå något särskillt då? Eller utläser man det bara av att det står tex A0/A0/A, dvs avd B:s bedömning sist => de startar sist?
Började bara fundera på om man alltid kan ta för givet att avd B startar sist eller om man måste ta reda på det på något sätt, om man kan utläsa det ur proppen eller ryttarmeddelandet. Någon som vet?

Sv: Vilken avdelning startar först?

På de tävlingar som jag har vart på där avd. B staratar före A har det ståt i proppen eller i ryttarmeddelandet.
"I klass X startar Avd. B före avd. A" eller ngt i den stilen brukar det stå.

A börjar alltid om det inte står att de tar alla unghästklasserna först i propositionen.

Tack för svaren. Jag bara började fundera på om det alltid var så eller om man inte kunde räkna med det jämt. Men då vet jag nu att det måste stå i proppen eller ryttarmeddelandet.

Det vanligaste är väl att avd A börjar, men det förekommer ganska ofta att i sista klassen startar avd B först. Men som sagt läs ryttarmeddelande (ibland finns det även info på proppen) om det eller hör av dig till tävlingsarr.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar