Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan ju råka ut för inbrott Eller utbrott
Fast det är olagligt att göra så!
"Enligt Jordbruksverkets uppfattning är utfodring med levande föda inte förenligt med 2 och 4 §§ djurskyddslagen och därmed är det förbjudet".
http://www.jordbruksverket.se/download/18.32b12c7f12940112a7c80006663/Levande+Föda+31-6812-10.pdf
En aning OT egentligen kanske, meeen..
Japp.
Jag menar inte är det väl mitt fel om mössen smiter? Eller om katterna tar sig in i farmen?
(Nej jag har ingen musfarm i lägenheten).
Någonsin tänkt tanken att dagens katter kanske är anpassade till torrfoder. Jag menar visst har man vi människor inte utfodrat katter jättelänge med torrfoder (sen typ 60-talet) men räknat i kattår är det rätt många generationers katter som levt på torrfoder.
och den mest naturliga kattdieten är ju inte heller blötfoder utan möss, fåglar, fisk m.m.
Livmoderinflammation av torrfoder? Hur skulle det gå till?
hahaha ja tror ja e snurrig idag eller helt trött i huvudet, såklart var det inte livmoders inflammation jag menade utan urin inflammation
En katts avföring är idealiskt sett så mörk, lätt, hård och torr som möjligt. Små svarta klumpar som inte luktar. DÅ vet man att den ätit saker den kunnat utvinna mesta möjliga näring ur.
.
Det är fysiologiskt omöjligt att en kattkropp har hunnit ställa om sig till "torrfodermode" på så kort tid. Det tar hundratals år innan man märker av såna förändringar!
Forskare är också rätt överens om att alla människor ifrån början var laktosintoleranta.
Nyligen kom forskarna fram till att flickor idag når puberteten tidigare än flickor för 15 år sedan och sedan 1800-talet är skillnaden mycket stor (här snackar vi snabb evolution).
Om en katt i snitt blir mamma när den är 2 och en människa i snitt när hon är 20 år så går katters evolution 10 gånger snabbare än människans. Och med tanke på hur snabbt det går att avla fram nya raser (helt nya utseenden och egenskaper) ser jag ingen anledning till varför inte deras mattolerans skulle kunna ändras.
Om du fortfarande håller fast vid vid din tes (att det tar så lång tid för evolutionen) tycker jag att du ska fundera på varför inte alla katter blir tvärsjuka av dagens torrfoder som ju innehåller massa spannmål. Tvärt om är det bara några få katter som blir sjuka av det trots att katter i naturen bara äter kött. Hur tror du att det kan komma sig om det INTE är evolution?