Vilken är den bästa fårskinnsvojlocken/schabrak?

Sv: Vilken är den bästa fårskinnsvojlocken/schabrak?

Christ eller liknande är bäst, finns ett märke på M jag inte kommer på nu också. Satsa på lite dyrare så får du bra kvalité.

Sv: Vilken är den bästa fårskinnsvojlocken/schabrak?

Jag puttar upp den här tråden för att fråga vad folk tycker nu (2004 var ju ett tag sen...). Jag blev ordinerad av sadelmakaren att köpa en fårskinnsvojlock till lilla vit eftersom hon är ganska gammal nu... Han sa att jag ska satsa på en vojlock (finns det fårskinnsschabrak?) och ingen padd för det är inte hur sadeln ligger som är kruxet utan snarare pälskvaliteten (som vi också ska ta tag i...).

Vilka märken och modeller är bra?

Jag har köpt en bra vojlock från Bartl med fårskinn längs hela och med "lufthål"
köpte den på "annonsvaror" från good4u. Varit super!
Jag har haft med färgat skinn men tycker det naturfärgade varit bättre, tätare päls!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
386
Senast: Freazer
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 396
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·
Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 303
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka