Vilken Amerigosadel har jag?

E

EHME

Jag fick med denna Amerigosadel när jag köpte min förra häst.
Nu undrar jag vilken modell är det?
Jag hittar ingenting på sadeln mer än att det är en pinerolo, vilket bara handlar om lädret.
Kan det vara en Cervia eller en Classic?

Har försökt jämföra med bilder men blir osäker. Vore kul att veta vad det är för sadel jag rider runt i.

Och jag har inte fått tag i förra ägaren, därför inte kunnat fråga denne.

Någon som har några funderingar?
http://ehme.blogg.se/images/2010/pict0279_74111691.jpg

Sv: Vilken Amerigosadel har jag?

Har du tittat under kåpan? Där ska det stå reg.nr, modell, storlek på bom, storlek på sits och kåpans storlek.

Det beror på om den är svensksåld, det står tydligen mindre eller lite annorlunda i vissa.

TS: på underkåpan på höger sida ska det stå info.

Jag har en Classic och tycker din liknar min mycket men å andra sidan ser jag ingen skillnad på Classicen och Cervian på hemsidan.

Jag tror du kan få reda på modellen genom att skicka serienummret till Ridin.

Har du tittat under kåpan? Där ska det stå reg.nr, modell, storlek på bom, storlek på sits och kåpans storlek.

Ja, hittar inget om vilken modell det är. Bara serienummer, tumstorlek och vidd.

Jag har en Classic och tycker din liknar min mycket men å andra sidan ser jag ingen skillnad på Classicen och Cervian på hemsidan.

Jag tror du kan få reda på modellen genom att skicka serienummret till Ridin.

Smart! :idea:

Ska maila dem och höra!

Tack för hjälpen! :)

Själv tycker jag det ser ut som en Alto men det är svårt att säga när bilden är lite sne och sadeln inte heller ligger på en häst.
Hoppas du får svar! :)

Det är defintiivt inte en alto, det är då helt säkert, jag tycker det ser ut som en väldigt typisk classic men idnumret och rid in lär ge bäst svar.

Det är defintiivt inte en alto, det är då helt säkert, jag tycker det ser ut som en väldigt typisk classic men idnumret och rid in lär ge bäst svar.

Nu när jag tittar en gång till så har du nog rätt. Syrrans har inga såna där mönster på kåpan, inte heller min rödbruna Alto har det.

Mönstret har inte med det att göra, det är sätets form och bommens utformning som skiljer: Om du tex tittar baktill på sadeln:laugh:.

Här har du en alto:laugh:

DSC00168.jpg

Nu kan du lägga bredvid varandra och jämföra:D

Tror inte att det är en classic. Skulle säga Alto eller Cervia.

Min gamla Classic:
26133409.jpg

Tycker du den liknar bilden i inlägget ovan ditt:angel: Då får du ta på glasögonen. Cervian är högre i bakvalvet tycker jag.

Håller med nedanstående om att det troligen är en Alto
Har en Alto pinerollo själ och det är mkt. likt!

Är ju inte så lätt att se när du har stigbyglar mm. samt att den tippar fram, men här är en bild på min

Amerigoaltosida.jpg

Tack alla för era funderingar! :bow:

Jag kontaktade RidIn och enligt dem är det en Classic.
Dock inte de som har sålt den.

Liknande trådar

Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: aiquen
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 896
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
6 192
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar