Vilken ålder?

Sv: Vilken ålder?

_diddl_ och Naggur; har en tjej på mitt stall som åkt till SM idag för att tävla i T2, F1 och speedpass. Hon är 12 år. Satt på en häst första gången när hon var 2 år och sedan ridit på ponny på ridskola. Fastnade för islänningar när hon var 10 år och ska tävla SM nu efter 2 års islandshästridning.... Underbarn? Ja, ibland undrar man ju....
/Galsi som siktar på öppen klass inom 10 år eller nåt :crazy:

Jag började tävla min häst när han var 7 år, de flesta jag känner börjar väl när de är 6-7 ungefär.
Ganska bra ålder tycker jag.
:smirk: :smirk: :smirk: :smirk:

galsi skrev:
_diddl_ och Naggur; har en tjej på mitt stall som åkt till SM idag för att tävla i T2, F1 och speedpass. Hon är 12 år. Satt på en häst första gången när hon var 2 år och sedan ridit på ponny på ridskola. Fastnade för islänningar när hon var 10 år och ska tävla SM nu efter 2 års islandshästridning.... Underbarn? Ja, ibland undrar man ju....
/Galsi som siktar på öppen klass inom 10 år eller nåt :crazy:

Tror jag vet vem det är.
Hon rider möjligtvis inte Carina Jylebäcks gamla Thor ?

Michis skrev:
Tror jag vet vem det är.
Hon rider möjligtvis inte Carina Jylebäcks gamla Thor ?

Jo, det gör hon. Nicolina är rätt duktig, hon tränade också för Johanna i vintras samtidigt som mig och Svalur.:smirk: :)

jaha! då blir vi grannar snart=)

För visst ha nicolina thor på häringe?=)

Jag flyttar in i lilla stallet i katarinas del 1/8=)

trodde hon var äldre faktiskt. Men okej. då är hon ett underbarn då=)

Nä kan dte verkligen stämma?
Om man är under 12 och vill tävla/kvala till SM så borde det väl inte finnas något hinder, bara det att man får tävla mot juniorerna då?

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka