Vilken ålder?

D

_Diddl_

Vilken ålder får man tävla med islandshästar:smirk:
Jag har en 3 åring som jag hoppas kan tävla om några år det blir i så fall min första tävling hos islandshästar...

Sv: Vilken ålder?

regionala och uppåt får du ställa upp i först det år hästen fyllt 6, men klubbtävling är ok för femåringar.

På avelsbedömning är det ok att ridbedöma fyraåringar.

du har ju redna fått svar så=)

Jag ska tävla min 5 åring i höst e de tänkt. bara en liten klubbtävling=) jag är glad om vi håller oss kvar på banan=)

Det är väl bara i samband med stora tävlingar såsom sm nm och vm hästen måste vara 6 år.

5åringar är tillåtna även på nationella tävlingar såsom SSM och VSM ect.

_Diddl_ skrev:
Vilken ålder får man tävla med islandshästar:smirk:
Jag har en 3 åring som jag hoppas kan tävla om några år det blir i så fall min första tävling hos islandshästar...
Nu när ni håller på,vilken ålder får barn tävla med islandshästar...

Nja, jag vet bara att upp till tolv år räknas man som barn. Så innan dess tror jag inte man får rida nationella om jag har förstått det rätt? (eftersom det då är ungdom/YR) men jag kan iofs ha fel i det.

men vanliga klubbtävlingar lär inte ha nån åldersgräns? visst, e de nån som anmäler en tvååring kanske dom har ett möte om det=)

Så barn upp till 12 år får bara tävla klubbtävlingar...

så är det säkert. men så jävla duktig hinner man väl ändå inte bli så man är redo att tävla sm innan man e 12?=)

Naggur skrev:
du har ju redna fått svar så=)

Jag ska tävla min 5 åring i höst e de tänkt. bara en liten klubbtävling=) jag är glad om vi håller oss kvar på banan=)

Superbra träning tror jag, om man tar det på rätt sätt, så det blir en rolig upplevelse för hästen, så den får mersmak av allt spännande.

Naggur skrev:
men vanliga klubbtävlingar lär inte ha nån åldersgräns? visst, e de nån som anmäler en tvååring kanske dom har ett möte om det=)

Ha ha, du är ju rolig ju! :D

Japp. har inga som helst krav på han (än) haha=)

Nä men det kommer nog gå bra. bättre än sist i alla fall=) på foderhästen som försökte hoppa ut från banan. fick till och med komentar av dommaren för det. SÅGA INTE! stod det. haha va ska jag göra? låta henne hoppa över staketet å traska hem?=)

Hon tyckte i alla fall att de här me tävling va skittråkigt=)

Naggur skrev:
så är det säkert. men så jävla duktig hinner man väl ändå inte bli så man är redo att tävla sm innan man e 12?=)
Jo om man inte är ett underbarn:D

Fel, hästen får inte bara tävla klubb nivå när den är 5 år, tävlade min 5 åring på regional tävling för några veckor sedan:smirk:

ang skrev:
regionala och uppåt får du ställa upp i först det år hästen fyllt 6, men klubbtävling är ok för femåringar.

På avelsbedömning är det ok att ridbedöma fyraåringar.

5-åringar får tävla upp till nationell, för internationella tävlingar krävs att hästen har fyllt 6 år. Fast det senare är det ju få eller rent av ingen här som behöver bekymra sig, eller är det någon som skall tävla VM?;) ;)

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka