Vilken är eran favoritras?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
* Som rubriken säger *

Vilken är eran favorithästras? Eller har ni t.om flera?

Varför är det eran favoritras?

Efter som att jag är TS så får väl jag äran att börja :D

Min absoluta favoritras är lettiskt halvblod.
Detta främst pga. att min favorithäst på ridskolan med är det (eller well, det är inte bekräftat, men allt tyder på det.)
Sen tycker jag också att de är så himla söta! :love: "Ponnyhuvud" och kropp som en tyngre ponny/lättare kallblod. Att de ofta är runt 155 - 160 cm är ju inte heller något minus direkt då jag är rätt kort :love:

Annars tycker jag att haflinger är rätt söta, och de där gula connemarorna :)
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Jag föredrar engelska fullblod och varmblodstravare, eftersom jag uppskattar deras intelligens, arbetsglädje och ambition.
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Jag kan inte säga att jag har en favoritras. Det är alltid individen jag faller för och idag har jag en Welsh Cob och en paintkorsning. Funderar på att skaffa mig en paint eller en qh men jag har inte hittat rätt individ än ;)
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Welsh sektion B! :love:

Annars är det inget större fel på övriga sektioner inom welsh heller...
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Eftersom jag har ett stuterinamn registrerat för connemaror så är mitt val givet :) (Jag har t.ex. två gula connemaror ;) )
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Fullbloden såklart. Jag menar, varför köra Skoda, när man kan köra en Aston Martin?

Sen är jag väldigt svag för welshponnysar.
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Nästa gång jag skaffar häst siktar jag på en rejäl bruksnordis. Möjligen en fjording eller en ardenner. Tycker dom är kung över alla raser!
Men jag har en svag punkt för ridtravarna. Jag va inte ute efter en häst för 9 år sen men föll pladask för en skruttig brud. Äger henne än och hon är en vacker och fantastiskt trevlig ridtravare. Tyvärr utlånad på foder då tiden inte räcker till.
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Jag har två favoritraser.

den ena är gotlandsruss, de jag har träffat har haft en trevlig attityd till arbete och varit roliga att köra, det finns fart i dem vilket gör att det går bra att motionera dem tillsammans med stora hästar. De känns robusta. Sen gillar jag att de har en räv bakom varje öra, är intelligenta och har en hel del eget hittepå för sig.

Den andra rasen är kallblodstravare, trevliga hästar med både speed och power utan att kännas tunga, fantastiska körhästar och trevliga ridhästar men hyffsad ridbarhet. Ofta har de en bra attityd till arbete och de jag har träffat har varit arbetsnarkomaner på ett eller annat sätt vilket passar mig bra.

Dessa två raser har länge varit favoriter och nu har jag turen att få äga två fantastiska hästar, en av vardera ras :love:
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Travare är en favorit. Shetlandsponnyer var favoriten när jag var mindre och nu när jag har en welsh så måste jag säga att det är nya favoriten.

Smart, lättlärd, trevlig ras!

Min häst har blivit min bästa vän. Har klickat totalt med honom. Han är så cool med allt med glimten i ögat. Hittar gärna på bus om han får en chans men står också gärna och myser en stund i min famn. En riktigt personlig häst så är alla andra welshar så här så kan jag varmt rekommendera rasen.
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Connemara! De har ett ljuvligt psyke, orädda, ridbara, talangfulla och urtrevliga att ha med att göra. Mycket vänliga hästar helt enkelt:love:.

935762_10200652603309407_98875589_n.jpg
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Jag äger hästar av många olika raser (om nio räknas som många).
Tycker att lynnet och arbetsviljan hos fjordingarna är fantastisk. Är svag för vbl-travarna på grund av samma sak, som regel väldigt ambitiösa hästar som verkligen försöker göra rätt.
Kbl-travarna jag träffat på har hög (inte hyfsad som Rousie skriver; hög) ridbarhet men trevlig gång och bra skalle. Men jag vet ju också att travarna, både vbl och kbl, gärna kan vara lite stressade och "springiga".
Så om jag ska rösta för en ras så blir det fjordingarna.

Min kbl-travare har gått LA:4 dressyr på godkända % och MSV C:1 på strax under 60% som åttaåring. Det tycker jag är helt OK, särskilt med tanke på att jag själv har lyckats utbilda mig i ridningen tillsammans med hästen.

Två av mina fjordingar har jag kört in. Med båda har det tagit typ tre gånger med sele till att kliva i rockarden och köra. Säger en del om skallen. En av dem har gått LB dressyr på godkänd % nu som fyraåring. Säger också en del om samarbetsviljan.
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Eftersom att jag är travmänniska i hjärtat så är varmblodstravaren min absoluta favorit. :love: Alla underbara hästar av den rasen som passerat igenom mitt liv. Vackra, kloka och snälla samt med sådan charm och utstrålning. De brukar ha ett sådant fantastiskt psyke.

Annars är jag en sucker för islandshästar & connemaror. :D
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Quarterhorse! :) The one and only breed for me. :) Samarbetsvilliga, ridbara och väldigt allsidiga hästar.
Naturligtvis finns det massor av fina raser utöver QH. Jag gillar egentligen de flesta raser, men kommer nog aldrig äga något annat än en Quarter eftersom det är dom som är bäst på reining. :)
 
Sv: Vilken är eran favoritras?

Frieser eftersom de är så otroligt sociala, personliga, underbart mysiga. Snygga fina och bäst :D De är bra familjehästar och duktiga på mycket :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp