Vilken är den bästa barnvagnen ni haft o vad är den sämsta o varför?

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

LAPTOP

Vilken vagn har ni varit mest nöjd med o vad är anledningen till det?
Samt är det någon vagn som har varit riktigt dålig o varför var den det?
 
Sv: Vilken är den bästa barnvagnen ni haft o vad är den sämsta o varför?

Har haft ganska många och faktiskt är jag nöjd med alla utom en.

radar upp alla i kronologisk ordning.

1. Emmaljunga duocombi-00. Perfekt vintervagn till nyfödd bäbis. Använde den bara som liggvagn, när det var dags att byta till sittdel, så var den inte lika rolig längre. :D
2. Carena shopper-04. Vändbar sittvagn. en av mina bästa köp. Kostade 2000 kr ny på den tiden och den har varit min trotjänare. Eftersom den var så billig, så har det blivit min ur-och-skur-terrängvagn och den är väldigt "lojal". Funkar än. Enda nackdelen var att den var rätt trögstyrd, men det kvittar ju i skogen.
3. paraplysulky, bra att ha i bilen vagn.
4. Babytravel syskonjobber-05. SÅ SMIDIG! underbar syskonvagn och jag hittar inga nackdelar öht. Dock ville min äldsta hellre gå, så den blev ståendes... därför såldes den.
5. Brio Sitty-05... vad kan man säga! över 30 år på marknaden. det KAN inte vara skit och det är det inte heller. Underbart smidig sittvagn.
6. Carena twinbuggy... kom på att jag kanske behövde en syskonvagn iaf... men denna var SKIT!.. Såldes dock med förtjänst, så jag är nöjd med köpet iaf. :D
7. Teutonia Solano, Köpt på ebay i tyskland och den är så cool, praktiskt och helt enkelt.. bra köp. Använd som resevagn, liggläge och liten ihopfälld gör att den är perfekt resevagn när man har barn under året.


Skulle jag köpa vagn idag, en ligg/sittvagn till Bäbis, skulle jag titta på en Teutonia. Superkvalitet.
 
Sv: Vilken är den bästa barnvagnen ni haft o vad är den sämsta o varför?

Teutonia Mistral!!!:love:
Smidig, liten ihopfälld,den första vagnen som började med överslagbart handtag= har en bra och hållbar konstruktion utan "barnsjukdomar" En fantastisk sittvagn som man ju även kan använda från start med hjälp av hård eller mjuklift! Kan kännas som låg som liggvagn men det är ju ungefär bara 6 mån som barnet vill ligga hela tiden sen vill det oftast sitta och då är det suveränt att redan ha en bra vagn!
 
Sv: Vilken är den bästa barnvagnen ni haft o vad är den sämsta o varför?

Vi har/har haft 4:

1) Brio Nova (Stor sittvagn med liggläge)
2) Carena Lieback lux (Paraplyvagn)
3) Brio Race (Sulky)
4) Äldre liggvagn (endast för att sova i på Dagis)

Om man bortser från den sista som är så sliten att den knappt rullar, men det var ju inte syftet med den, så

-är den sämsta Carenan. Den var visserligen enormt lätt och från början var jag kanonnöjd, men den slets väldigt snabbt.
-är min klara favorit Brio Race. Smidig, lätt och snygg. Rejäla hjul och stabil vagn men ändå inte tung. Tar lite plats i bilen.

Men jag är väldigt nöjd med alla våra vagnar.
 
Sv: Vilken är den bästa barnvagnen ni haft o vad är den sämsta o varför?

* Emmaljunga duo -99.
Trevlig lätt vagn med bra gung som köptes begagnad och knappt använd för 200 kr, jag var jättenöjd! Första sonen hade den länge.
*svithun -02
Sttvagn med liggläge. Skit, punka på hjulen och allmänt tråkig. Såld foort!
* Brio Race -03
Som någon annan skrev, jättebra, smidig, perfekta hjul, MEN skruven som höll själva sitsen på plats lossnade TVÅ gånger sedan sålde vi den bums.....
*Brio kombi -03
Bra, men klumpig, dålig broms, tyget slets för lätt. Inte min smak alltså...
*Brio Flex -02
Superbra vagn, jättenöjd!
*Emmaljunga sittvagn -00
Som vanlgit med emmaljunga var jag nöjd, hade denna hos mormor.
*Carena Buggy -05
Finns hos mormor, jättebra, smidig, bra extravagn
*Emmaljunga duo edge -05
Dotterns vagn, är jättenöjd, förutom att den är såå tung att lyfta!!
 
Sv: Vilken är den bästa barnvagnen ni haft o vad är den sämsta o varför?

Har bara haft två, men i alla fall.
*Den ena, en Emmaljunga duo kombi-02 eller vad de heter, en helt kanonvagn. En basic vagn som bägge barnen har trivts oerhört bra i!!
Lagom stor på nått sätt också.

*Köpte sen en sittvagn (för att det skulle vara lättare att ha med sig), en Brio Sitty TROR jag den heter, en -04:a, bäst i test i Vi Föräldrar tror jag det året. HELT värdelös.
För det första rullar den inte själv för fem öre, man får verkligen butta på vagnen hela tiden, och det blir ju lite större barn som åker i en sådan så den är inte lätt....
Dessutom är handtaget alldeles för lågt (enda som det klagades på i testet) så den är hemskt obekväm att dra.
Och trots att vi inte gjort något med den, dvs slagit i den eller klämt ihop den, drar den snett, så den drar hela tiden åt *funderar* höger blir det ja, så man är helt slut i högerarmen efter ett pass med den vagnen...
Funderar starkt på att sälja den, har kanske använt den 15-20 ggr och köpa en annan till dottern.
Tom MIN gamla Brio, som JAG åkte i som liten, en äkta gammal 70-tals sittvagn, är lättare att gå med (trots att den är sned och vind överallt...) än den nya!!! :smirk:
 
Sv: Vilken är den bästa barnvagnen ni haft o vad är den sämsta o varför?

Jag älskade vår ORA tvillingvagn (sittvagn med mjukliftar) ! Så lättsam att köra, stockholmsmått så man kom in överallt, ett enormt bra gung och bra inställningsmöjligheter på handtaget. Den var faktiskt mer lättkörd och lättsvängd än min kompis splitternya singelvagn Emmaljunga Cerox.
Nu har vi en Emmaljunga twin scooter, den är lätt att fälla ihop och ta med men har inte fullt liggläge. Jag saknar också individuella ryggstöd men gillar att barnen har fotstöd och att den har helt handtag (vilket inte verkar vara någon självklarhet på de mer enkla sittvagnarna) Den är helt o.k. men inte någon favorit.
Vi har också en gammal begagnad Brio vi använder som liggvagn på dagis. Den är som en pansarvagn, enormt bred och tungstyrd men det finns gott om plats för två barn i voksipåsar och det är det som är syftet med vagnen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Köpte en begagnad barnvagn, och var jättenöjd med köpet. Men sen nu idag så skulle jag lägga i ett lakan, för att boa lite. Jag har haft...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Fibusen
·
Småbarn Okej, vilken är bästa vagnen för skog och mark samt att ta sig fram i snö och slask? Har egentligen inga andra krav mer än gärna nån typ...
Svar
6
· Visningar
693
Senast: WBanna
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
742
Senast: Grazing
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
13 830
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp