F

fancyfree

3st av dom här hade du köpt? :banana: Riktigt svårt då alla färger är fina.

1 agouti rex
1 svart hooded rex
1 Agouti hooded rex
1 agouti hooded
2 silver fawn hooded
1 vit

Sv: Vilka?

Jag hade inte gått efter enbart färgen :p Men ska jag göra det nu så säger jag nog agouti rex, vit och en silver fawn hooded :D

Ska kolla på dom på tors lr fre. Får se vilka jag väljer, förut när jag köpt råttor så har jag typ bara plockat några.

Men är det något jag ska titta efter hos råttorna, (t.ex som man säger om hundar att man inte ska köpa den som springer fram först :p)

Jag tror att jag får träffa föräldrarna, är det något "konstigt" med dom så köper jag nog ingen unge.

Mjo, och om föräldrarna är friska och så också. Först och främst vill jag veta deras syfte och mål med avlingen.

Du föder inte upp råttor?

Gut ^^

Nix, har varken tiden, platsen, kunskapen eller råttorna för att kunna föda upp seriöst :D Så det får vänta några år :)

Nahenä, trodde nästan de. Kanske för att du har bilder på små bebbar :p

Hur många rats har du?

Aha, jättegulliga..

11 st :eek:
Ja det skulle man ha PLATS för & tid ;)

Senast ändrad av en moderator:

11 är inte så mycket :p Det är mest antalet flockar som krånglar till tiden... 3 flockar just nu, varav en karantänflock som snart flyttar över till honflocken. Och så plus Anders, plus GP-tjejerna...

jo det är ju en del, aha köpt nya? :D

Du har ju sett min bur, hur många råttor skulle du sätta i den?
Vill ha typ 5, men vill absolut inte ge dom för lite utrymme.

Det ska upp mer hyllor o sånt också, men så måste man ju även tänka på att när dom blir gamla o sega kommer dom mest vara längst ner.. Ev. nån våning upp..

Yes, Gunnar och Lilja, tror jag har visat upp de förut :p

I din bur skulle jag lätt kunna klämma in typ 10 iaf :D

Mjo, kanske. Mitt minne är väl inte det bästa kanske.

Kanon, får se hur många råttor jag lyckas smuggla in innan morsan börjar gnälla :D

Du kan alltid försöka komma ikapp mig :D
Jag fick skaffa två råttor när jag skulle fylla 17, inga fler. Sen dess har jag haft totalt 39 tamråttor, varav 2 till har varit med hennes tillåtelse :angel:

Dessutom hade hon bestämt vid de två första att de skulle vara honor och ha mörk svans, så hon skulle slippa pungen och svansen inte skulle synas så bra. Kom hem med två hanar, varav den ena var black roan - med rosa svans förstås :rofl:

Haha respekt! :D:p

Men tjenare, 39 st? Sen du var 17? Vad är du nu då, 50 eller?
Jag har snarare varit hamsterfreak förut (haft 6 st inkl. 2 dvärgar) så har bara haft 2 råttisar.

Har alltid haft massa olika djur, jag är mer av den lite bortskämda typen, vilket har resulterat i att när jag inte får som jag vill så har jag faktiskt smugglat in en råtta. Eller smugglat o smugglat, jag slängde in buren o råttan i bilen och sa "den ska med och så är det bara" :devil: :D

Finns det typ något ordspråk som säger; Bortskämda ungar får alltid sin vilja igenom? :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Nästan! Blir 21 i augusti :angel: Gunnar och Lilja har mamma föresten inte märkt av än :D

Höhö rätta takter! :D Massa olika djur här också fast utan att vara bortskämd. Har även släpat hem en kanin, och antalet sniglar jag fått hem utan mammas tillåtelse vill jag inte ens räkna ut... :rofl:

Fick nyligen tillstånd till att skaffa 2 sniglar. Idag fick jag hem 26. 20 av de ska bli mat till Anders iofs men jag har en känsla av att några av de får leva ändå... :angel: :rofl:

Inte alltid förresten, jag nekade när en bortskämd grannunge kom och tiggde glass. Alltid nåt! :D

Nämeeen :rofl:

yeey, har dock inte lyckats (ÄN, efter tio års tjat) med o tjata mig till en häst :mad:

Vad gör man med sniglar? :p Usch käkar han dom levande?

Äh, släpa hem en bara! :angel: :rofl:
För syrran tog det 18 år att tjata till sig en hund dock, så 10 år är egentligen inte så extremt lång tid iaf :D

Han ska få de levande, blir mest skonsamt mot de så :p Lite svårt att nacka en snigel som gömt sig i skalet liksom... :D

Ja precis, så kan den bo på balkongen.

Jofan det är lång tid, om allt går som planerat så kan jag köpa en om ca 3 år :D

uäcch :p med dom där kraftiga käkarna dör den väl ganska snabbt ändå ;)

Sökte runt lite på buke igår och hittade massa trådar där det stod att det inte finns bra selar till råttor? Förutom typ sånna som r8shoppen säljer. Är det så, har 2 olika selar som det står till iller eller tamråtta. Har inte hunnit prova dom.

Ja balkongen blir ju bättre än mina planer iaf... Jag tänkte vinna den där connemaran, Champis eller vad han hette, i Min Häst när jag var liten. Han skulle bo i garaget :angel:

Mjeae, nog kan andra funka ibland, men de brukar vara så förbannat jobbiga :p Då är 8-formade bättre, lätt att sätta på, går att anpassa storleken bättre och så blir det inget tryck på halsen :)

Liknande trådar

Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
627
Senast: WildHorse
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 192
Senast: Luff
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 831
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar