Vilka trick?

L

Lillsessan

Jag har en schäfervalp som jag har lärt tricken; sitt, ligg, vacker tass, sitt vackert, kryp, död, "rygg", dansa, rulla runt, puss, kram (han ställer sig på bakbenen med framtassarna på mina axlar) (jag tror det är alla :angel:).
Nu undrar jag om ni vet några andra tricks som ni vet om eller era hundar kan, som jag kan lära min lilla vovvsing Tayzon :love:

Jag undrar också om någon här på buke som har en schäfer från Tilabs kennel i Vingåker, skriv jätte gärna vovsingens namn(och bebisnamn, det han fick hos Tilabs) och vad hundens föräldrar heter. :D

Sv: Vilka trick?

Oojoj vilka massa trick. hur lärde du honom rulla runt och kryp berätta :D sry att jag ej svarade på din fråga men hade inget att skriva :P

Kul! Här är lite mer. Många är litte mer åt träningshållet, men även om du inte ska köra lydnad/freestyle senare kan det vara kul att kunna;

- Hight Five
- Olika apportlekar
- Lek honom till att gilla att bära olika stora saker i trä/tyg/metall och andra material
- Zick-zack mellan dina ben när du går
- En åtta runt dina ben när du står still
- Backa
- Snurra runt
- Att ha ett bra stopp kan ju vara lite av ett trick som är superbra att kunna. När ni går, springer, leker, kampar osv (börja enkelt) så träna på att stoppa honom i alla lägen. Inte hårt som en korrigering utan glatt, att stoppa ska vara kul:-)

Lycka till med alla trixen!

//Gilly

..är inte Nikkis hund därifrån? *Rätta mig om jag har fel*

JOOOOO!! Hahah lite coolt ändå, ja du vet ju själv vad jag berättat om Neros kull..
Hmm *host* med tanke på vilket rykte den kenneln har så.. näe jag ska inte skriva sånt på ett öppet forum.:angel::D

TS, vad heter din hund, vilken kull? Eftersom du säger att du har en Valp så måste det alltså vara Kennelns sista valpkull=syskon med Min valp! Förra veckan såg jag att en till valp från den kullen reggades i SKK, eller ja, ägaren reggade sig iaf, undrar då om det är du?

hur lärde du honom rulla runt och kryp berätta :D

Busenkelt.

Rulla runt: Lägg ner hunden, ta ngt gott och för över handen med godisen framför hundens nos, mot ena sidan och över manken och över till andra sidan, så kommer hunden följa med, lägga sig på sidan och tillslut rulla över och få sin godis. Om hunden väljer att fuska och vänder/vrider bara på huvudet så börjar du om, och lägger ist. ner hunden på ena sidan och kör så. När hunden rullar över så säger du 'rulla runt' och arbetar dig därifrån.
Min gamling lärde sig det i ett nafs.:p

Krypa: Lägg ner hunden, den ska ligga rakt, håll ena handen lätt över ryggen och för ngt gott framför hundens nos, så att den liksom kryyyper fram för att få tag i det. Vill hunden resa sig upp stannar du till, trycker lätt med handen på ryggen och visar vad du vill. Lägg även till kommandot 'Kryp' när hunden gör rätt.
Viktigt med krypandet är att inte ta allt för långa sträckor i början.
;)

Lycka till
//Nikkis, vars gamling kan istort sett alla trix:o

Han heter Tilab´s Tayzon och han är född 28/1 -07 (så han är ju inte "liten" valpm :p)
Det enda kullsyskon som jag vet vad den hette är Tilab´s Tellus, men det var ju mer :)

Bara att titta på skk.se "hunddata" så får du upp alla syskonen om du söker på din hund och sedan "syskon"

Någon som har några mer tricks att lära vovven? :D

Millan kan:

sitt
ligg
vacker tass
hoppa upp på två ben
sitta ner med tassarna på mina knän
stå med tassarna mot min mage
snurra runt (fast bara i ena varvet)
hoppa (över något)
krypa
pussas
SPANSK SKRITT!!

Har försökt lära henne slalom mellan mina ben men hon är för dum för att fatta, samma sak med rulla runt :p

Vårt frö kan hålla med :smirk: Hon nickar när man säger "eller hur?".
Och så äter hon bara karameller från ica, fast egentligen har vi ju bara bytt ut "varsågod" mot "ica" då. För lägger man en godis framför henne och säger "konsum" (tex) då tittar hon bort.

Någon som har några mer tricks att lära vovven? :D
Min hund kan utöver de vanliga som sitt, ligg osv bla:

Framåt
Backa
Rulla runt
Skall
Zickzack mellan benen när man går
Hoppa genom armarna när man gör en ring av båda armarna.
Vinka
Buga

Senast ändrad av en moderator:

Det finns aktivitets övningar att söka på nätet. Annars fins aktivitets boken

Min tjej 17 mån
kan sitt vackert , sitter på rumpan tassarna upp i lufte.
Prata morra lite
skall
godis på näsan
svätta sig på nosen
backa
give me faive
höger vänster tass
Vi tränar på Min förra hund kunde massa massa trick

Givet vis kan hon det hon skall kunna sitt ,ligg, stanna,stå, hopp

*kl*
Känner mig lite 'dum' då jag inte tränat några som helst trix med min valp ännu:o:D

Men det känns som om jag har viktigare saker att träna med honom än det.

Vill för övrigt också säga att TS och min valp INTE är från samma kull och långt ifrån släkt fastän de är från samma kennel:p

Tänkte bara tillägga att vovven väntar tills man säger "varsågod" med att äta om man har lagt godis på tassen, vilket jag inte trodde att han skulle kunna, för det är ju mycket roligare att äta om man inte får :angel:

Han kan leka tagen också, och han fattar att när han har blivit tagen så är det han som ska springa efter någon :p

Kan inte låta bli att tänka på honom precis hela tiden :love::love:

Liknande trådar

Hundträning Ja, jag är ju egentligen ingen "hundmänniska" utan hästmänniska. Nu är det dock så att jag måste sysselsätta mig med något för hästen är...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: Sleepy
·
Däggdjur Jag hade precis hittat nya hem till de kaniner jag hade kvar för att jag skulel börja plugga på annan ort men råkade få en liten herre...
Svar
15
· Visningar
3 474
Senast: vego96
·
D
Övr. Hund Hej! Vet att det finns trådar om detta men får inga ut det jag söker av dem så lägger upp en egen. Har en 6 år gammal långhårig...
Svar
6
· Visningar
1 162
Övr. Hund Vad finns det för roliga tricks att lära hunden? Gärna hur man kan göra för att lära dem de också :angel: Uno kan redan: sitt, ligg...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III