Vilka trick?

Sv: Vilka trick?

Tova (Min hund :angel:) kan
* Vinka
* Snurra
* Tass
* High Five
Såklart kan hon ligg, stanna, varsågod, sitt, hit :smirk:

Lite annat som jag också har lärt henne är att sätta tassen på ett lock eller musmatta när jag sätter ner sakerna! :D Började med det när jag hörde att det är lättare att få hunden att trampa på kontaktfältet på agilityhinderna OM man börjar öva med att sätta locket/mucmattan på kontaktfältet och sen ta bort det när den lärt sig var den ska trampa! :D
Det verkar rimligt!

Vi håller på att lära in saker, men hon är bara 1 år och jag tycker det är bra för att hon kan en dels agility "tricks" eller vad man ska kalla det! :angel:

Du kanske kan lära valpen att städa, alltså bära sina saker till t ex hundkorgen. Jag vet inte hur man gör, men såg det på nån sida förut:D

Hehe,jag fösökte läta min valp att krypa men hon fattade ingenting utan halsen blev bara jäääätte lång :D

- Skäms. Drar ena tassen på nosen och gömmer sig lite

- Upp och stå. Ställer sig på bakbenen rakt upp utan stöd

- Pang du är död. Kastar sig ner på sidan och ligger stilla

- Höger och vänster. Tar den högra godisen när man säger höger och vice versa.

- Bajsa. Jättepraktiskt faktiskt :D

- Godis på nosen och stöta upp den för att fånga den i luften

- Buse. Skäller, jättebra när man är ute och går själv

Kommer inte på mer just nu som inte redan är sagt.

gjorde ett försök till och bakbenen stod rakt ut bakåt och frambenen rakt åt sidorna,det såg kul ut!:rofl:

Luna, 2 år, kan de här:
Sitt
Ligg
Lägg dig (lägger sig på "hennes" soffa)

Kom
Stanna
Plats
Hoppa (över ngt på marken) :bump:
Klättra
Sök
Höger & vänster tass (om man håller fram vänster hand ger hon höger, höger - vänster.)
Hälsa (om man räcker fram höger hand mot hennes högra tass)
Backa
Sitt vackert
Upp (ställer sig på bakbenen med frambenen mot mig)
Upp & bak (ställer sig på bakbenen, hoppar bakåt)
Puss & kram (som "sitt vackert", men lägger tassarna på mina
axlar och pussar mig i ansiktet :P)
Kram (som Puss & kram men utan pussen ;) )
Krypa
M.m.. allt är väl inte tricks men det här är lite av vad hon kan :)
Sen skäller hon om man säger "Voff" också :) Hon har lärt sig det mesta under det här året, hon var lite "trög" tills hon blev "vuxen" så att säga :P Och apporten är väl lite halvfärdig.. Hon springer o hämtar t ex pinnen, men när hon bromsar in bredvid mig igen med pinnen i munnen smiter hon kvicksnabbt förbi när jag ska ta den av henne.. snäll hund man har :angel:
Sen i skogen på sensommarn/hösten när hon följer med ut i skogen har jag lärt henne en grej. När jag säger "Blåbär, Luna!" börjar hon äta av blåbären i närmaste ris. Hon är tokig i blåbär så det är väl en av hennes favoritövningar (;
Och så kan hon den där leken där man ska jaga varandra, om jag klappar henne börjar hon jaga mig och om hon kommer ifatt mig jagar jag henne.. hon tkr att det är jätteroligt :)
Och så knuffa-omkull-matte-leken, fast den har hon kommit på själv.. hon tkr att den är bäst tror jag. :crazy:
Har tänkt försöka lära henne lite mer speciella grejer.. bra att man får tips här! :D

Luna, 2 år, kan de här:
Sitt
Ligg
Lägg dig (lägger sig på "hennes" soffa)

Kom
Stanna
Plats
Hoppa (över ngt på marken) :bump:
Klättra
Sök
Höger & vänster tass (om man håller fram vänster hand ger hon höger, höger - vänster.)
Hälsa (om man räcker fram höger hand mot hennes högra tass)
Backa
Sitt vackert
Upp (ställer sig på bakbenen med frambenen mot mig)
Upp & bak (ställer sig på bakbenen, hoppar bakåt)
Puss & kram (som "sitt vackert", men lägger tassarna på mina
axlar och pussar mig i ansiktet :P)
Kram (som Puss & kram men utan pussen ;) )
Krypa
M.m.. allt är väl inte tricks men det här är lite av vad hon kan :)
Sen skäller hon om man säger "Voff" också :) Hon har lärt sig det mesta under det här året, hon var lite "trög" tills hon blev "vuxen" så att säga :P Och apporten är väl lite halvfärdig.. Hon springer o hämtar t ex pinnen, men när hon bromsar in bredvid mig igen med pinnen i munnen smiter hon kvicksnabbt förbi när jag ska ta den av henne.. snäll hund man har :angel:
Sen i skogen på sensommarn/hösten när hon följer med ut i skogen har jag lärt henne en grej. När jag säger "Blåbär, Luna!" börjar hon äta av blåbären i närmaste ris. Hon är tokig i blåbär så det är väl en av hennes favoritövningar (;
Och så kan hon den där leken där man ska jaga varandra, om jag klappar henne börjar hon jaga mig och om hon kommer ifatt mig jagar jag henne.. hon tkr att det är jätteroligt :)
Och så knuffa-omkull-matte-leken, fast den har hon kommit på själv.. hon tkr att den är bäst tror jag. :crazy:
Har tänkt försöka lära henne lite mer speciella grejer.. bra att man får tips här! :D

Vilka gulliga grejor!:d

Hej !!
Jag har en Tilabbare som jag köpte i somras. Efter spårmarkens Penni. Hör av dig om du vill veta mera!!:bump:

utöver de vanliga (fot, hit, sitt ligg osv)
så kan min hund:
dansa
höger/vänster tass
sitt fint (på bakbenen)
high five
skall
rulla runt
pang (lägger sig när på sidan och spelar död)
gå (går iväg tills jag säger stopp)
apport
hoppa
krypa
buga (sträcka fram frambenen ni vet?)
riktnumret till stockholm (haha, den är kul. säger "ring stockholm" och då springer hon först runt båda benen och sedan som en åtta. 08 ;))

hon kan nog fler.. men de där är några.
den roligaste är när jag säger "TJUUUUUUVEN!" med gällt tonfall så blir hon helt hysterisk och skäller, far runt och biter en i byxbenet. tycker jag är kul iaf :p

Senast ändrad:

Min Kungspudel kan : Sitt, ligg, ligg ner ( då ligger hon på sidan helt platt :) ) vacker tass, give me five, skall, rulla runt, upp med händerna ( då gör jag en pistol med handen och riktar den mot henne och säger "upp med händerna" så sträcker hon upp tassarna mot skyn, som en tjuv och polis) dansa, sitta vackert, puss, viska ( sätter nosen mot mitt öra) och ..det som tillhör lite med lydnad:

Stanna, kom, sök, fot.. och när vi är ute och går så kan jag släppa lös henne och säga "spring och hopp ut" så pekar jag åt en sten tex. så springer hon och hoppar upp. Vi har en sten utanför oss, så om hon har varit lite olydig och känner att mamma är lite sur så brukar hon springa och hoppa upp där för att vinna tillbaka mitt hjärta igen :rofl: Dum är hon då inte:p

Glömde: vinka, ha godis på nosen och inte ta den fören man säger varsågod och när man säger " ska du ha godisen" "vill du ha godisen" så slickar hon sig runt nosen :)

Hur lär man hunden "död" men min hund blir bara "rädd" eller hon tycker då inte att det är roligt:P

Jag lärde min hund "död" genom att först säga ligg och sedan trycka (försiktigt :p) ner henne platt på sidan samtidigt som jag sa "pang!" och sedan så tog jag bort tryckandet och gjorde pistol-tecken (handen som en pistol.) När hon kunde det bra så började jag med sitt, och nu kan hon ifrån stå, sitt och ligg.

*kl*

Kom på att vovve kan "skaka" på kommando. Väldigt praktiskt när man varit ute i regnet och han skakar av sig det mesta av vattnet i trapphuset :D

Hur ska man lära sin hund att släcka lampan? Alltså att hon ska hoppa upp och sätta tassen på knappen så att den släcks..Det ända hon fattar är att hoppa upp på väggen men fattar inte det där med att sätta tassen på knappen..hur ska jag få henne att fatta att det är knappen det gäller?? tacksam för svar :D

Liknande trådar

Hundträning Ja, jag är ju egentligen ingen "hundmänniska" utan hästmänniska. Nu är det dock så att jag måste sysselsätta mig med något för hästen är...
Svar
13
· Visningar
1 403
Senast: Sleepy
·
Däggdjur Jag hade precis hittat nya hem till de kaniner jag hade kvar för att jag skulel börja plugga på annan ort men råkade få en liten herre...
Svar
15
· Visningar
3 474
Senast: vego96
·
D
Övr. Hund Hej! Vet att det finns trådar om detta men får inga ut det jag söker av dem så lägger upp en egen. Har en 6 år gammal långhårig...
Svar
6
· Visningar
1 162
Övr. Hund Vad finns det för roliga tricks att lära hunden? Gärna hur man kan göra för att lära dem de också :angel: Uno kan redan: sitt, ligg...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Stora shoppingtråden III