L
Lillsessan
Sv: Vilka trick?
ingen mer som har något angra ideér?
ingen mer som har något angra ideér?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Luna, 2 år, kan de här:
Sitt
Ligg
Lägg dig (lägger sig på "hennes" soffa)
Gå
Kom
Stanna
Plats
Hoppa (över ngt på marken)
Klättra
Sök
Höger & vänster tass (om man håller fram vänster hand ger hon höger, höger - vänster.)
Hälsa (om man räcker fram höger hand mot hennes högra tass)
Backa
Sitt vackert
Upp (ställer sig på bakbenen med frambenen mot mig)
Upp & bak (ställer sig på bakbenen, hoppar bakåt)
Puss & kram (som "sitt vackert", men lägger tassarna på mina
axlar och pussar mig i ansiktet :P)
Kram (som Puss & kram men utan pussen )
Krypa
M.m.. allt är väl inte tricks men det här är lite av vad hon kan
Sen skäller hon om man säger "Voff" också Hon har lärt sig det mesta under det här året, hon var lite "trög" tills hon blev "vuxen" så att säga :P Och apporten är väl lite halvfärdig.. Hon springer o hämtar t ex pinnen, men när hon bromsar in bredvid mig igen med pinnen i munnen smiter hon kvicksnabbt förbi när jag ska ta den av henne.. snäll hund man har
Sen i skogen på sensommarn/hösten när hon följer med ut i skogen har jag lärt henne en grej. När jag säger "Blåbär, Luna!" börjar hon äta av blåbären i närmaste ris. Hon är tokig i blåbär så det är väl en av hennes favoritövningar (;
Och så kan hon den där leken där man ska jaga varandra, om jag klappar henne börjar hon jaga mig och om hon kommer ifatt mig jagar jag henne.. hon tkr att det är jätteroligt
Och så knuffa-omkull-matte-leken, fast den har hon kommit på själv.. hon tkr att den är bäst tror jag.
Har tänkt försöka lära henne lite mer speciella grejer.. bra att man får tips här!