Vilka tidskrifter läser du?

Koltrast

Trådstartare
Som något av en spin-off på boktråden och för att jag är sugen på tips om bra tidskrifter: Vilka tidskrifter eller magasin läser ni, bukefalister?

Sv: Vilka tidskrifter läser du?

Själv prenumererar jag(utöver facktidskrifter) just nu på Filter och har tidigare brukat ha Vi, Vi läser och Ordfront.

Bang läste jag ett tag och funderar på att prenumerera på igen, men har sett att den fått lite halvdana omdömen på sistone. Någon som har tips på någon annan feministisk tidskrift?

Språk läser jag emellanåt nåt nummer av, den är trevlig.

Tidskrift för genusvetenskap! Prenumererar inte själv men skulle gärna göra. Kanske ska ta tag i att omprioritera ekonomin lite och ta mig råd med en prenumeration.

Annars läser jag sådant som kommer på köpet med medlemskap i organisationer; Hundsport och Djurens rätt.

Ridsport :D

Och Häst & Ryttare iom ridklubbmedlemskap. Ibland läser jag Illustrerad Vetenskap iom fackmedlemsskap. Ibland läser jag lokaltidningen som kommer en gång i veckan.

Nyheterna jag får i mig kommer helt genom arbetskollegor, så allmänintresserad är jag :o

"The Horse" prenumererar jag på. "Förskolan" får jag genom facket, och den är rätt rolig att läsa också.

Går det bra med internet? Feministiskt perspektiv isåfall (har den inte själv, läser bara en del öppna artiklar via fb).

Ridsport och islandshästen :). Gratistidningar och DN ibland, men de kanske inte gills? Gillar även att lösa korsord i diverse veckotidningar :).

Forskning och framsteg (prenumeration) och
Equipage (lösnummer)
Ibland prenumererar jag på National Geographic

Alla historietidningar som råkar komma i mina händer (men vi köper inte regelbundet längre.) o Illustrerad vetenskap om det kniper. Har funderat på Ridsport, men den är så stor.

(Läste kvinnovetenskaplig tidskrift numera tidskrift för genusvetenskap när den ramlade ned hemma hos mamma och jag bodde där. Den är inte direkt ett magasin utan framstod i alla fall då som lite torr. Den publicerar forskning för forskare.)

Senast ändrad:

Tidskrift för genusvetenskap! Prenumererar inte själv men skulle gärna göra. Kanske ska ta tag i att omprioritera ekonomin lite och ta mig råd med en prenumeration.

Kollar upp! Själv har jag förr varit för snål för att prenumerera, men nu har jag börjat tycka att det är väldigt trevligt med välskrivna, mer djuplodande artiklar samlade och utvalda av någon annan. Till skillnad från att läsa än här än där på nätet. Vilket jag såklart gör också oavsett.

Går det bra med internet? Feministiskt perspektiv isåfall (har den inte själv, läser bara en del öppna artiklar via fb).

Tipset noterat, även om det är just papperstidskrifter jag är så vansinnigt sugen på. Ska kika på sidan!

Ridsport är den enda jag prenumererar på numera (och sedan 30 år tillbaka), tidigare också Allt om trädgård och I form.

Filter köper jag gärna som lösnummer att ha på tågresor, den tycker jag mycket om! Ibland Lantliv och Hippson när jag inte pallar läsa så mycket. :D Har även sneglat på men ännu inte köpt/läst Hunger och Äkta mat. Men kommer säkert att göra eftersom ämnet ligger mig varmt om hjärtat.

Jag läser

Arkitekten (prenumerant: bransch/medlemstidning)
Filter (prenumererade tidigare, funderar på att börja igen, läser lösnummer)
Ridsport (när jag kommer över. Gillar dock inte formatet riktigt, vore det bättre kunde jag tänka mig att prenumerera)
En del inredningstidningar (köper lösnummer ibland)

Sen skummar jag Sydsvenskan på nätet, förvisso ingen tidskrift, men på tidningstemat.

Liknande trådar

Relationer Lite av en spin-off på tråden om relationsråd. Vad tänker ni när ni läser rubriken? Tycker ni att ert förhållande är jämställt? Har ni...
33 34 35
Svar
691
· Visningar
22 185
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Min syster fyller år och eftersom vi är väldigt olika frågar jag om tips här! Jag är naturvetare/tekniker och hon är...
Svar
17
· Visningar
607
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
590
Fritid Jag jobbar med ett väldigt socialt yrke, något som jag trivs med men på ledig tid så vill jag typ vara själv och bara ta det lugnt. Det...
2
Svar
33
· Visningar
1 531
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar