vilka tidningar, tidskrifter läser ni

Ny Teknik, Land och Land Lantbruk/Skogsland regelbundet.
Tidningen mama tycks trilla in ibland och då läser jag kanske en 30% av innehållet som kan vara intressant.
Ibland någon gammal Året Runt eller Allas som kommit hit på villovägar, samma där 30% som är intressant.

Annars är jag mer en bokläsare under de perioder läsning hinns med (skönlitteratur med viss preferens för deckar/thrillergenren). Långa perioder hinns i princip ingen läsning alls med, med två jobb och fem barn....

Fokus.
Kommer på fredagar och innehåller nyheter och lååååååånga artiklar, såna med fakta istället för skvaller. :up:

Hejsan kompisar.
Vilka tidsskrifter läser ni?
Dagligen DN och SvD på nätet, tillsammans med lokaltidningen och ett par länstidningar. De är väl mer att kategorisera som dagspress.
Rena tidskrifter... Konstperspektiv, Hemträdgården samt Dagens Samhälle. Har just nu inte råd att prenumerera på annat som jag skulle vilja ha.

Prenumererar på en länstidning , läser SVD, DN på nätet + ngr europeiska och amerikanska tidningar på nätet
Diverse medlemstidningar trillar ner i brevlådan med jämna mellanrum och någon eftermiddag i månaden på biblioteket
Vad det gäller Fokus så föredrar jag originalet samt deras främsta konkurrent Stern.
Kan inte låta bli att sakna den gamla tidens bildjournalistik med långa artiklar + superba bilder.

Vad det gäller Fokus så föredrar jag originalet samt deras främsta konkurrent Stern.
Kan inte låta bli att sakna den gamla tidens bildjournalistik med långa artiklar + superba bilder.
Den tyska tidningen Focus har säkerligen Stern som främsta konkurrent.

Den svenska tidningen Fokus har andra konkurrenter. Vissa av mina vänner föredrar t ex Filter.

Den enda tidningen jag köper då och då är New Yorker.
När jag bodde utomlands köpte jag en massa tidningar, allt från branschtidningar som Grafik, Creative Review mm, modetidningar som Vogue, skräp som Grazia och vad helst annat jag kände för (ibland t o m någon hästtidning typ Horse & Country eller vad-den-nu-hette).
Sedan jag flyttade till Sverige köper jag nästan bara tidningar utomlands när jag reser. Tidskrifter i Sverige är DYRT. Och oftast väldigt oangagerande tyvärr. Ja, jag har höga krav på layout och säljfaktor.

Dagstidningar gp kommer i brevlådan varje dag, metro på spårvagnen och diverse dagstidningar online. Enda tidningen köper är Faktum. Den har attityd och intressanta artiklar och vågar sticka ut lite
Tidningarna har oftast för lite text per krona för mig. Det är ett för kort nöje när man läser i min takt. Dessutom är det ont om intressanta tidningar. Jag saknar verkligen Darling! Den var helt fantastiskt. Land brukade jag faktiskt gilla, men det var många år sedan hade anledning att läsa den så jag vet inte hur den är idag.

De som finns hemma emellanåt är Filter, Tidningen Vi och Vi läser, Expo, Språk, Allt om trädgård och så yrkesrelaterade magasin och fackets tidning. För tillfället har jag ingen pågående prenumeration, men det händer att jag kommer över en bunt olästa Vi eller Expo på loppis.

Jag glömde att skriva vad jag själv läser.
Lokal dagstidning, familjesidan högt skattad av mig, så jag börjar väl bli gammal....
Hippson och Hästfokus ibland.
Ridsport ibland.
National Geographic får jag av pappsen.
I förra mobilen hade jag en app för Detroit News, jag tycker att det är så spännande att följa en stad som är på väg att kollapsa, men där människorna ändå lever normala liv trots allt.
tidigare hade vi tidning Skogen, men inte längre.

Den tyska tidningen Focus har säkerligen Stern som främsta konkurrent.

Den svenska tidningen Fokus har andra konkurrenter. Vissa av mina vänner föredrar t ex Filter.
Handlar väl lite om politik också.. Men det är oavsett det svårt att hitta engagerande djuplodande bildreportage idag. De är för dyra att producera.

Situation Stockholm, Sats magazine, diverse veckotidningar typ Hemmets, Allers och den sista "tanttidningen" (som svärmor låter mig ärva :D).

Situation Stockholm är den enda jag köper. :D

Hundsport och Brukshunden.
Sen, eftersom jag är medlem, får jag även (och läser) Apportören och Lagotto Nytt.
På nätet skummar jag igenom Aftonbladet och lokaltidningen.

Den lokala dagstidningen, dagligen.
De större rikstidningarna läser jag på nätet, dock ej regelbundet.
Faktum
Ordfront magasin
Femina
Le Parisien (app)

Prenumererar på en fådagarstidning för nyheter. I övrigt läser jag medlemstidningar; Hundsport, Djurens rätt, Amnesty press.

Jag har aldrig riktigt fattat poängen med tidningar faktiskt. Får tidningen Skriva som gåva, och den är väl okej. Så mycket reklam bara. Det finns liksom så väldigt lite matnyttigt i tidningar. Mest flum.

De jag köper/prenumererar är i dagsläget:
lokaltidningen (den kommer bara tre dagar i veckan. ;) )
Land
Svensk Jakt och så har maken Jakt och jägare, vi är inte helt överens i frågan om vilket förbund man ska tillhöra. ;)
Hundsport
Wachtelhunden

Förut hade jag även ridsport, men den tog grannen 3 gånger av 4 så jag tröttnade på att betala för något som jag inte kom åt. (Jo jag pratade med dem, gången därpå var tidningen kvar för att gången efter vara borta igen, de prenumererade också så de trodde att de hade fått två nummer :banghead: )

På nätet läser jag en hel del olika, det beror lite på vad jag är nyfiken på just för dagen. ;)

Sen lyxköper jag ibland tidningar som Hus&Hem och 101 idéer osv Egentligen inget jag måste ha men rätt trevliga i tex sommarstugan. ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Varför kallar tidningarna och tidsskrifterna det för "Kom iform" när de egentligen menar banta till din "Ideal vikt"? För mig är kom i...
Svar
1
· Visningar
380
Senast: Red_Chili
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
99
Senast: Badger
·
  • Låst
Kultur vad läser/lyssnar du på nu? Har du något stående boktips? Jag läser Den brutna kvinnan av Simone de Beauvoir Lyssnar: Pastor Viveca...
Svar
5
· Visningar
386
Senast: Gunnar
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka