Vilka tävlingar?

S

Skrauti

Någon som vet vilka tävlingar som kommer att vara innom stockholmsområdet i vår?
Jag är främst ute efter lätta tävlingar (fyrgång) eftersom varken hästen eller jag tävlat särskilt mycket.

Sv: Vilka tävlingar?

Du är väl med i Stormur? De har sin lätta vårtävling 10-11 juni.
Min syster ska antagligen tävla där med min häst! :bump: Jag ska coacha :cool: ;)

Kul att följa med som cochare ;), fast då skulle jag bara vilja tävla själv.

Haha, ja, fast det är lite roligt att få vara den som står bredvid och tittar på, fotar och hjälper till för en gångs skull också :D

Ja , det är klart.
Är det en lillasyster du har,
Är det hennes häst också?

Japp, det är min lillsyrra!
Nja, inte direkt, men hon rider honom ibland ;) :)

Du kan ju också kolla på klubbarna runt stockholms hemsidor, där brukar tävlingar annonseras.
men som sagt. proppen på www.icelandichorse.se.

Någon som vet hur man beställer en sån där "Proppen bok"?

Först måste den komma ut, sen borde det väl bara va att mejla sif och fråga ;)

jag ska va med på alla lätta tävlingar i vår som finns, för min plutt har ingen ökad tölt :smirk: ännu! :D haha nej men asså fattar inte på deras hemmsida. Det står ju inte vad som är lätta eller ej :S eller e det jag som e blind?

Helt off topic, men måste bara fråga, rider du i en ishall på bilden?

Det står väl, kolla vad de har för klasser på tälvlingarna, ibland (oftast) är det ju både lätta och fipo klasser.

Poplan skrev:
Någon som vet hur man beställer en sån där "Proppen bok"?

Det brukar bara vara att maila kansliet och be att få en hemskickad. Är den inte klar då, så sparar dom säkerligen din "beställning" och sen dimper den ner i brevlådan när den är färdig. Så har det iaf varit alla år jag har beställt den. Den har alltid varit gratis, så jag antar att den är det i år igen.

Svíþjóð skrev:
Helt off topic, men måste bara fråga, rider du i en ishall på bilden?

HAHA, nej faktist inte. En helt vanlig tråkig voltbild som jag klippt ut och klistrat in i en ishall :d såg coolare ut än staket till volten :D

Okej men asså står inte på www.icelandichorse.se om det e lätt eller ej :confused:

pia88 skrev:
Okej men asså står inte på www.icelandichorse.se om det e lätt eller ej :confused:

På nedre halvan av själva propositionen för en viss tävling finns en rad som heter tävlingsgrenar, där står det vilka grenar som kommer att ridas på tävlingen. Tex så kan där stå; V1,T1,F1,T2, Lätt tölt, Lätt fyrgång. Så finns lätt klass, så står det!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Roheryn
·
Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
941
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka