Vilka tänker åka till Wången 8/10?

Pocahontas

Trådstartare
Är det fler än jag som tänker åka till Wången på avelsmötet den 8 oktober?
Någon som tänker visa unghäst på mönstringen?

Sv: Vilka tänker åka till Wången 8/10?

Pocahontas skrev:
Är det fler än jag som tänker åka till Wången på avelsmötet den 8 oktober?
Någon som tänker visa unghäst på mönstringen?

Hej på dig du! Tränat nåt sen Atli kursen då???
Jo, jag tänkte åka dit. Förutsatt att sambon följer med och tar hand om vår lille under dagen.
Vid den första instruktörskursen jag gick typ 1990 så hade en av deltagarna sin bebis med och det var inte så populärt...

Ska du visa nån häst?

Vi vilar oss just nu i form :angel: innan nästa kurs :D

Jag hade gärna tagit med en eller två unghästar men jag tycker lite synd om dom att åka 50 mil enkel väg.....
Klart du får med sambon, ses på Wången :bump:

Pocahontas skrev:
Jag hade gärna tagit med en eller två unghästar men jag tycker lite synd om dom att åka 50 mil enkel väg.....

ja just ja! det var det där med att bo centralt i Sverige. 50 mil vart man än ska...eller hur var det ;-)

är det verkligen INGEN annan som ska dit?

Senast ändrad av en moderator:

Jag VILL verkligen.
Men jag har just nu ingen skjuts. Men arbetet fortsätter.

Jag kommer! Men någon unghäst tar jag inte med mig. Kör ihop sig lite i planeringen. Har dock hört att unghästmönstringen är "fullbokad".

Tror och hoppas på en spännande och givande dag! :)

aagh.
Jag blir så avis.
Måste försöka skaffa skjuts. Pappa kankse har lust att plocka svamp? :D
Nädå. Om jag inte kommer måste ni berätta allt. Sen.

Isold skrev:
Jag kommer! Men någon unghäst tar jag inte med mig. Kör ihop sig lite i planeringen. Har dock hört att unghästmönstringen är "fullbokad".

Tror och hoppas på en spännande och givande dag! :)

Oj, vad kul om det är så att en är fullbokad!

Och det blev inte av. Rapport?

Jag var på Wången i går! :banana:

Tyvärr kom jag lite sent och hann inte se så mycket av förmiddagens unghästmönstring som annordnades av Västeråsens Islandshästar. Den var visst fullbokad, 25 unghästar i olika åldrar "bedömdes" av Göran Häggberg och Thorvaldur Àrnasson.

Sedan var det lunch och därefter en mycket inspirerande och intressant clinic med Johan Häggberg. Johan red och instruerade via head-set. Han hade med sig tre mycket flotta hästar i olika ålder och utbildningsgrad.

Därefter pratade Thorvaldur Árnasson om BLUP och visade oss ett intressant "nytt" dataprogram för uträkning av BLUP som han håller på att utveckla. Där kan man bl.a. räkna ut inavelskofficienten.

Sedan avslutade Siggi Saemundsson från gården Holtsmúla på Island med att prata om hur det är att vara "hästbonde på Island", som han uttryckte det.

Jag tycker att det var en mycket givande dag! Jättekul att det var så pass stort intresse, tror att det var ca 120 stycken deltagare anmälda!

Oh vad kul, jag är lite ledsen att jag missade det, utan skjuts inget möte.
Det låter som det var väldigt intressant.
Jag saknar Wången, det är så fruktansvärt vackert där, har inte varit där sen SM - 03.
Men till sommaren. Då.

Liknande trådar

Samhälle Ja det är väl inget nytt. Bokat hemleverans idag klockan 8-12. Ingen kommer, inget meddelande. Ringer postnord, de frågar efter värde på...
2
Svar
37
· Visningar
2 865
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Hej! I höst börjar gymnasievalet för min del och tänkte att det kan vara bra att navigera runt lite i tid. Drömmen hade varit att gå...
Svar
7
· Visningar
858
Senast: Blossom
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V