Vilka summor tjänar bloggare?

Sv: Vilka summor tjänar bloggare?

*KL*

JAG tror att de är väldigt är väldigt bra för företagen som väljer att sälja sin reklam till vissa bloggare. Tex. modebloggare. Ibland är hela bloggen (vid headern, vid inläggen, överallt) fylld med någon klädkampanj på en online-shoppingsida. De skulle man förmodligen inte ha en aning om att de var om man inte hade kikat in på bloggarna, och de som kollar på modebloggarna är oftast lite klädintresserade iallafall.

Reklam är sjukt dyrt, och jag tror att företagen hellre betalar en något större summa för att få så riktad reklam till en viss grupp människor. Även produktplacering är nog rätt dyrt. Antingen får bloggarna nog en summa för att visa upp produkten i bloggen eller så får de hemskickat olika produkter för att förhoppningsvis visa upp de i bloggen och skriva att de gillar de.

De handlar om stora pengar. Tänk på hur mycket de reser, vad de har för kläder och vart de bor. En vanlig "svensson" har nog inte råd med allt de där. Sen så är de kanske inte så kul att man aldrig får vara ledig. Som nu när Kenza och Tyra har varit/är i Thailand. De bloggar ändå, visserligen inte lika mycket, men de bloggar. Sen vet man ju inte hur mycket pengar de tjänar på annat, typ shower och sånt.....
 
Sv: Vilka summor tjänar bloggare?

Jag tittade in och herregud, vilken skit. :crazy:
Hon gör sig nog förtjänat av sina pengar, för hur hon lyckas få läsare måste vara inget mindre än ett mirakel.

Eller hur!!! Ja g tittade in hos både Kissie och Kenza... jösses säger jeg, nån av dem kunde ju inte ens stava...

Jag kanske skulle jobbat på att tjäna pengar på min blogg. Jag låg ett par år på Passagens Bloggs topplista i stort sett dagligen. :D
 
Sv: Vilka summor tjänar bloggare?

Kenza tjänar ju ca 200.000:- månad på sin blogg och det är väl mestadels reklamintäckter. Hon har ju andra jobb också som designer (hon har två egna klädesmärken om jag inte minns fel), egen kollektion för Guldfynd, modelljobb, nattklubbsvärdinna och har arbetat för MTV och arbetat med WebTV (kenza & tyra show) m.m.
 
Sv: Vilka summor tjänar bloggare?

Nu skall man kanske tänka att det ett företag som tjänar 200k inte en privatperson, dvs ett företag som omsätter 2.4 miljoner per år.
Klart bra omsättningen men inget exceptionellt.
 
Sv: Vilka summor tjänar bloggare?

För att skriva om sitt liv skulle jag säga att det är jävligt bra däremot. Även om bloggen drivs som ett företag.
 
Sv: Vilka summor tjänar bloggare?

För att skriva om sitt liv skulle jag säga att det är jävligt bra däremot. Även om bloggen drivs som ett företag.

jo men man får inte glömma arbetstiden som det innebär.
Men framförallt, på dessa nu 200,000kr så ska det först dras alla kostnader.
Sedan så är det skatt.
Speciellt om det är mer än en person som jobbar i företaget (och det är det ofta vid så stora bloggar)

skulle tippa på att det är 50,000kr kvar max av dessa 200,000kr.
Fortfarande fin summa men det är inte så överdrivet som 200,000kr ;).
 
Sv: Vilka summor tjänar bloggare?

Har för mig att skatteverket har börjat titta lite på de prylar som bloggarna får. Att dessa skulle beskattas som förmån. Hur det gått med detta vet jag inte, men då blir det inte direkt mer pengar kvar till bloggarna om skatteverket får som de vill. Att bloggarna sedan med sin undermåliga stavning lär unga att man kan komma undan med usel stavning är en annan sak som kanske inte hör hemma i denna tråd.

Det som räknas är tydligen om man kan puta med läpparna och ha planinablond och tokplattat hår på alla sina bilder. Lyckas man till detta att trycka upp fjortistuttarna så de kan förväxlas med halsmandlar så är det bara ytterligare bonus.

( Nu kanske vi inte ska glömma att jag är över 30 och då enligt dessa bloggare troligen tillhör kategorin Gubbslem och Gubbjävel och då borde grävas ner ;-] )
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp