Vilka stuterier skulle ni vilja besöka?

Ramona

Trådstartare
Vilka stuterier skulle ni vilja besöka? Spelar ingen roll vart i världen de ligger. Berätta gärna varför ni vill besöka just de stuterierna också så blir tråden lite bättre.

Sv: Vilka stuterier skulle ni vilja besöka?

VDL. För jag lyssnade till ett föredrag av ägaren i våras, och blev otroligt nyfiken på att se det på riktigt! Han visade en del bilder men det gjorde mig bara ännu mer nyfiken :).

Blue hors, VDL, Zangerheide, Skulle vilja hälsa på stora o framgångsrika uppfödare överallt där man föder upp topphästar, främst inom dressyr!

La Silla stuteriet i Mexico.

Sedan skulle jag vilja se lite andra ställen, gärna något spanskt/portugiskt ställe.

Trakhenen. Många bra hästar har kommit därifrån.

Kom på en till, första kavallerarméns stuteri i Ryssland, där Neva kommer från :).

Jag skulle gärna vilja besöka VDL i Holland, se hur det ser ut live samt se storheter som Indoctro och Cardento i verkligheten ...

Sedan skulle jag gärna vilja till Hemmelhorst i Holland, just därför att där finns Elinda e Jasper ue Nimmerdor, som är mamma till stoet jag har i avel, samt flertalet syskon till henne. Bla ZoJasper som är en av deras godkända hingstar. Ser fint ut på hemsidan, det hade varit kul att få sig en guidad tur :)

Flyinge såklart. VDL STUD i holland vill jag besökt.
:)

Claiborne Farm i Kentucky, USA. Ett fullblodsstuteri, som genom aren haft manga beromda hingstar och producerat manga framangsrika galopporer.
Varfor jag vill besoka detta stuteri ar nog for Lena Furbergs serier om beromda galopphastar pa 80-talet i Min hast. Pa senare ar har jag last bocker om dessa hastar och aven andra galopphastar. Var helt insnoad pa Svara Hingsten som ung....

//Krusan

Jag skulle gärna vilja besöka VDL i Holland, se hur det ser ut live samt se storheter som Indoctro och Cardento i verkligheten ...

Sedan skulle jag gärna vilja till Hemmelhorst i Holland, just därför att där finns Elinda e Jasper ue Nimmerdor, som är mamma till stoet jag har i avel, samt flertalet syskon till henne. Bla ZoJasper som är en av deras godkända hingstar. Ser fint ut på hemsidan, det hade varit kul att få sig en guidad tur :)

Nu verkar det vara en resa till VDL på gång i höst om intresset blir tillräckligt stort, kolla Cardentos sida på facebook, Ni som är intresserade :rofl:

Det finns många............

¤ Grunwold hof (och få se Quando-Quando)
¤ Karthman, och gärna en föreläsning.
¤ Gärna till orförande i Trakehnerverbandet.

Scrafton stuteriet, min ponny kommer nämligen därifrån och jag vet inget om stuteriet mer än att det ligger i Somerset!

Har haft praktik på ett welsh stuteri i gbg när jag gick gymnasiet. Dom hade väldigt många fina welsh cob hästar. Så jag skulle vilja besöka många stuterier i Wales spec D*rwen stuteriet. sen även Burh*lts stuteri Iglatj*rns stuteri mm.

Som ung var jag på ridläger på MARBACH stuteri och hingsstation i Södra Tyskland. Det var fantastiskt att se och uppleva alla dessa hingstar under deras utbildning. + alla Arabston med föl på ängarna. Minnen för livet.
Deras Hingstshow har jag tyvärr aldrig sett.

Idag skulle jag vilja besöka Mail-stuteriet (vet inte riktigt stavningen?) i Frankrike.

Nu verkar det vara en resa till VDL på gång i höst om intresset blir tillräckligt stort, kolla Cardentos sida på facebook, Ni som är intresserade :rofl:

För Er som ville till VDL ligger det nu ute info om en resa dit 5-7 nov iår. Det kommer även göras ett besök på något tyskt förbund under denna resa.
Mer info finns på Munka Ljungbyridklubbs hemsida.

Jag har bokat plats. Ska bli kul att framförallt träffa Cardento. Extra kul nu när man väntar föl efter honom nästa år :)

Vore kul om fler Bukefolk ville med :rofl:

Men varför vill man åka dit i november?

Man vill ju dit på våren när man får se ston och deras föl också!

Problemet är nog att de flesta aktiva uppfödare öht inte tar sig hemifrån då... Jag ska maila VDL och fråga lite mer om resan, fick mail om den också i förra veckan.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
569
Senast: FrDrake
·
Fritid Nu när jag har min fina elcykel och sommaren dessutom är här så vill jag ut och hitta vackra platser att besöka! :love: Gärna både...
Svar
9
· Visningar
638
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka