Vilka stigbyglar?

T

Tullathebest

För nuvarande har jag stigbyglar med böjning och har även haft med gummiband.
Så nu undrar jag vilka som är bäst?
Kwik out, sprengers vanliga ledade, sprenger bow balance elelr mark todds ledade?

Sv: Vilka stigbyglar?

Jag tkr Sprengers vanliga är bäst.(: BB är bra med, men det är inte så stor skillnad, tkr bättre om de vanliga:)

Dom vanliga sprenger är bra!
Eller inte så att jag tänker varje gång jag rider att dom häst stigbyglarna är så härliga :p Men det har aldrig varit nåt problem när man ramlar av eller så. Har iof bara ramlat av 4-5 ggr på ponnyn...

vanliga sprenger, onödigt med bb, de är bara lättare att få tag i dem om man skulle tappa dem.

Prestige i plast!, bred platta vilket gör att man får bättre stöd, plus att de inte väger något:smirk: Sadeln blir mycket lättare att bära och det underlättar speciellt när man ska sadla hästar som är över 1.70 höga:)

jag har mark todds ledade och tycker att dem är toppen! Precis lika bra som sprengers lika dana, men det skilde 1000 kr i pris:crazy:

Älskar BB, tycker bättre om de än de vanliga sprenger också.
De placerar foten bättre och är bra för mina dumma knän.
Nästan så att man funderar på att ruinera sina föräldrar genom att köpe att par till dressyrsadeln också. :p

Jag måste införskaffa säkerhets stigbyglar till hoppesadeln!!:)
hmm ,men plånkan e inte så stor eftersom sadeln köptes in förra veckan;P
Tips? Länk/bild?:d

Jag älskar mina sprenger, de vanliga ledade. HAr haft jättemycket knäproblem tidigare, men nu är det väldigt sällan de dyker upp. Antar att det har att göra med att stigbyglarna sviktar lite, och då blir det ju inte lika stumt för knät heller.

Mark Todds ledade är absolut bäst, tycker jag! De är lätt värda priset!

jag har ett par Mark Todd som jag dyrkar! Men MT och Sprenger är typ likadana, och sprenger har patent på den modellen, så mark todds kollektion finns inte längre (kanske kommer tillbaka??) mina kostade nya mellan 300-400. Sprengers kostar väl mellan 1200-1400 nya? bra är dom iallafall!

Förstår inte vad du menar med säkerhet? Mark Todd (och sprenger) är såkallat ledade, alltås de går att böja framåt och bakåt - vilket gör dem säkrare vid avfallning! :) dessutom är det mera "fjädring" när man rider, många med knäproblem upplever dem bekvämare än andra stigbyglar. de är snygga också! ;P

Jag har sprengers vanliga. De är bra, har aldrig varit problem när jag har ramlar av iaf :D jag tycker att de är väldigt snygga också!

ngn som har tips på bra ledade stigbyglar som hjälper mot knän och ifall man har problem me vadont osv? dock inte för dyra, men ska ändå vara av bra kvalitèt :smirk:

Josse58: Jag har ett par Mark Todd, men de finns tyvärr inte för tillverkning just nu.. (de är likadana som sprengers ledade - men typ 800 kr billigare!) Annars är det nog sprenger du ska satsa på! leta efter begagnade eller kolla på maggie.se om de har några kvar. MT kostade typ 400 för mig när jag fick dem skickade hem i lådan :) någon har nämnt att de inte känner av sina knäproblem lika mkt i ledade stigbyglar, jag vet itne. själv har jag knäproblem, men känner inte av det när jag rider - vilka stigbyglar det än är! men MT och sprenger är kalasbra (och snygga ;))

Josse58: Jag har ett par Mark Todd, men de finns tyvärr inte för tillverkning just nu.. (de är likadana som sprengers ledade - men typ 800 kr billigare!) Annars är det nog sprenger du ska satsa på! leta efter begagnade eller kolla på maggie.se om de har några kvar. MT kostade typ 400 för mig när jag fick dem skickade hem i lådan :) någon har nämnt att de inte känner av sina knäproblem lika mkt i ledade stigbyglar, jag vet itne. själv har jag knäproblem, men känner inte av det när jag rider - vilka stigbyglar det än är! men MT och sprenger är kalasbra (och snygga ;))

okej, tack :D ska leta runt :)

sprengers är bäst, den nya modellen är ännu bättre:)
(ngt fulare, men det får man leva med;))

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Kropp & Själ I våras fick jag Peroneustendinos. Konstaterat med UL. Efter ett antal behandlingar med stötvåg och laser samt anpassad ansträngning...
Svar
0
· Visningar
517
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar