Vilka skydd tycker du är bäst för westernridning?

Sv: Vilka skydd tycker du är bäst för westernridning?

ja,host..färg är ju inget alternativ förmig..svart eller vitt

som dressyrryttar emed hjärtat hos western så få rjag nog anstränga migatt hitta snygga lindor istället.
O tröttnar man på dem så kanman linda sina egna knän istället!
(har fö föröskt förtvivlat att matcha i några år nu-menjag tycker bara allt är så himla fuuult!

tack avet jag en rejäl ...westernpad..tjock filtpad..vad kallar ni det för??

Den kan man sy allehanda fåniga överdrag till så slipper man använda shabrak.:)

Jo, Davis verkar ju inte vara i närheten av SMB2.
De du visar, går ju öht inte över kotan, så här jämför vi äpplen och päron :)
Davis verkar ju mest vara ett sensyudd, som skyddar mot islag bakifrån...........
Ok, ger nog viss support åt senan med.

/Mike ........... Som har SMB Elite till kräken :):devil:

Jag jämför väl inte PC med Davis? Eller missuppfattar jag din text? Jag bara visade hur de ser ut? Eftersom jag tycker att PC är så jobbiga att hantera så använder jag även Davis på träning. Beroende på vad jag ska träna på.

Många reiners har ju gått över till Davis, förut var det ju bara Professional´s choice som gällde. Varför rider dressyrryttare med en typ av skydd och westernfolk med helt andra typer av skydd? Ok, håller man på och slidar mycket så måste man ju ha skydd för det, men de som inte rider reining på den nivån har ju inte sånt behov av slideskydd.

Så, vad vill du helst ha på din hästs ben? Favoritfärg och märke?

Mike, läs mitt ursprungsinlägg en gång till;)

ni som haft SMB länge-anser ni att hållbarheten är så god som det påstås?

Kardborrebanden trasar upp sig ganska fort. Beror väl på hur flitigt man tvättar skydden, men mina har hållit ca 1 år med daglig användning. Sen är kardborrebanden slut. Själva skyddet håller bättre, men om man inte är händig och kan fixa nya kardborreband så måste man ju byta. Jag har avverkat ett stort antal PC och det har varait likadant på alla paren.

Jag har ett par Classic Eqiune också, men hästen gillar dem inte. Men han får skavd päls av dem så de är inte rätt för honom, tyvärr.
Fuji%2015.12.2007%2017-06-30.JPG

btw, kul att du hittat tillbaka till westernforumet alazzi! hoppas på starkt bidragande i tjattertråden :D

Profffesionals sc skydd bak o fram , röda. Det mesta går i rött pad mm, men ibland används fleecelindor ell strykkappor av billigare märke.. Nu har det även kommit om önskemål om rooosa benskydd, pad men vet inte o det matshar en buckskinn:smirk:

jag beställde SMB vinröda.men det kom weather beeta (tror jag dom heter) som var mycke billigare. Jag är rätt nöjd med dom som tränings skydd och de är nu 6 år sen och de håller dö bra än... kardborren är kanon.... sitter som berget. Men nu ska jag köpa mig SMBII i någon snygg grön till alla 4 :)

Liknande trådar

Utrustning En av ponnyerna jag rider har skydd från professionals choice, och jag älskar dem! Nu börjar jag känna av ett behov att ha något...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: aleksis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 384
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka