Vilka skydd tycker du är bäst för westernridning?

alazzi

Trådstartare
Många reiners har ju gått över till Davis, förut var det ju bara Professional´s choice som gällde. Varför rider dressyrryttare med en typ av skydd och westernfolk med helt andra typer av skydd? Ok, håller man på och slidar mycket så måste man ju ha skydd för det, men de som inte rider reining på den nivån har ju inte sånt behov av slideskydd.

Så, vad vill du helst ha på din hästs ben? Favoritfärg och märke?

Sv: Vilka skydd tycker du är bäst för westernridning?

Jag vill ha professional's Choice SMB Elite skydden på min hästs ben.
I svart eller mörkgrön färg.

Jag har dock inte inköpt dem ännu.

vad är davis för märke?

jag har suktat lääänge efter professionals choice skydden.
vilken strl brukar quartrar ha? i de svenska "o-western" butikerna har jag frågat men de är inte säkra på strl....

Tja...jag är väl mer åt dressyrhållet men rider med Professional's Choice SMB Elite. :) Superbra för min valacks veka kotor!

vilken strl brukar quartrar ha? i de svenska "o-western" butikerna har jag frågat men de är inte säkra på strl....

De quarterhästar jag vet har stl M på skydd, men det är såklart olika från häst till häst.
Här är en bra storlekskarta: (för prochoiceskydden)

smbe_sizingchart.jpg

Hemma:

Fram: Royalblå Professional's Choice SMB Elite, svarta Classic Equine No-Turn bellboots
Bak: Svarta (fanns inte blå där jag köpte dem:mad:) Professional's Choice Standard Slide Tec Skid Boot

Tävling:

Fram: Vita Davis splint boots, svarta Classic Equine No-Turn bellboots
Bak: vita Classic Equine skid boots

Fel.........

Senast ändrad:

Jag har två par SMB proffessionals choice (fram o bak), röda i strl medium.. Fast jag använder dem inte.. Jag använder piaff helstöd-dressyrskydd när jag tränar och veredus-senskydd ute i skogen.

Fast veckorna innan tävling rider jag helt utan, även så på framridning osv.

Drömmen är ju ett par rosa SMB.. Men då skulle nog Allie inte tycka om mig längre.. Han har redan ett knallrosa innetäcke..:crazy::D

Medium är standard för quartern, och medium passar på mitt långbenta skrälle så.. :angel::D

Jo, Davis verkar ju inte vara i närheten av SMB2.
De du visar, går ju öht inte över kotan, så här jämför vi äpplen och päron :)
Davis verkar ju mest vara ett sensyudd, som skyddar mot islag bakifrån...........
Ok, ger nog viss support åt senan med.

/Mike ........... Som har SMB Elite till kräken :):devil:

Senast ändrad av en moderator:

KL:

ett par SMB är jumin våta dröm..det är bara det attjag har en -jättehäst-som inet ens svenska XL pasar på.
tyckerdet är trevligt med forskning på attd et fungerar(eventuellt),de verkar hållbara o med tanke på hästens vikt,jobb o kotor så tror jag att det kan vara en bra investering för honom.

Helt Off Topic!!!!!!!
Jätteglad att höra av dig Thina!

Skicka ett PM, så skall jag se om vi kan hjälpa dig med din våta dröm :)

Länge se vi såga nu.........
Kräket Zeta är i USA......... Skall vi hata henne gemensamt :)

/Mike :devil:

haha jag har skickat emd en insköpslista,bla ziplocs!

jag skall mäta jättebabyns ben först s hör jag av mig.

förresten får vi nog snacka skor igen...

Det är lugnt..........

Whatever you need........ I'll fix it!

Det vet du :)
Har du kvar mitt telefonnummer, eller vill du att jag skickar dom via PM?

By the way, så bör du vara medveten om att vi bara bor knappt 2 timmar från byn T. , så en dag skall vi nog leverera skor och dricka upp allt kaffe som finns i byn :)
/M

Vi hörs!

Senast ändrad av en moderator:

såå, medium kanske passar en 155-160´s quarter plus mitt vita skrälle? hon har inte så jättelånga "skenben"

ta du med dig din trevliga fru så man får träffa undret någon gång o så ser vi när jag är frisk nog.

För ett par SMB behöer man ju gifta sig rikt så du kan lika gärna ta med en trevlig ungkarl också:)

och ja,klart jag har kvar numret

så nu skal jag sluta kapa er tråd

ni som haft SMB länge-anser ni att hållbarheten är så god som det påstås?

Och hur är dte med forskningen-har dte spelat någon roll för er när ni köpte dem eller kan man ta vanligt"hööks-skit" som min får gå med nu8och som -fortfarande-är för små)?

Jag har alla möjliga skydd, allt från PC till vanliga "hööks-skit"

De flesta funkar lika bra som några andra vardagsmässigt! På de billigare varianterna lägger ofta kardborrebanden av efter ett tag, o visst sitter kanske PC'na något bättre i passformen ibland men de vanliga billiga har faktiskt dugt lika bra för mig (och jag rider många hästar)

Jag använder inte bara bandagetterna som är så poppis utan ofta splintboots och senskydd.

Det roligaste med tex PC är att de finns i många roliga färger! :)

Liknande trådar

Utrustning En av ponnyerna jag rider har skydd från professionals choice, och jag älskar dem! Nu börjar jag känna av ett behov att ha något...
Svar
4
· Visningar
719
Senast: aleksis
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 384
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka