Acto
Trådstartare
Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien . Ser så fram emot det! Jag har tidigare endast vandrat i Sverige (Jämtland och Dalarna), Norge samt Spanien (i Spanien var dock vandring främst mer grusväg/bra stigar). Jag har dock lite funderingar gällande skor. Rekommendationen för Cervinia är vandringskängor och då mina vandringskängor är utslitna så köpte jag nya igår. I och med att jag främst vandrar i Jämtland och då med packning är dock vandringskängorna mer lämpade för det än för vandring i värme (blev efter rekommendation och test ett par Hangwag Tatra II wide GTX, ett par läderkängor med ordentlig sula så att dom tål klimatet/vädret i Jämtland etc. samt att man har packning). Var i en bra butik så de ska fungera väl även i Cervinia men ja något mer lämpliga för Sverige är dom ju.
Nåväl, jag funderar dock på om jag även bör köpa en vandringssko eller gympasko av något slag. Jag har länge funderat att köpa typ en vandringssko för att ha för hundpromenader och enklare vandringar. Samtidigt är (även) mina gympaskor utslitna så jag skulle behöva köpa det också .
Att ha med sig ett par skor som jag skulle kunna använda om vi vandrar enklare leder känns vettigt. Men jag vet inte vad jag ska satsa på här; vandringssko eller något mer mot gympaskohållet (typ kanske trail sko?).
Vad skulle ni rekommendera? Om ni kan tipsa om specifikt märke etc. så uppskattas det.
Nåväl, jag funderar dock på om jag även bör köpa en vandringssko eller gympasko av något slag. Jag har länge funderat att köpa typ en vandringssko för att ha för hundpromenader och enklare vandringar. Samtidigt är (även) mina gympaskor utslitna så jag skulle behöva köpa det också .
Att ha med sig ett par skor som jag skulle kunna använda om vi vandrar enklare leder känns vettigt. Men jag vet inte vad jag ska satsa på här; vandringssko eller något mer mot gympaskohållet (typ kanske trail sko?).
Vad skulle ni rekommendera? Om ni kan tipsa om specifikt märke etc. så uppskattas det.