Vilka ska tävla i Tjölaholm ?

Underbar

Trådstartare
I morgon ? Ska ditt och titta :)

Menar "någon" som ska tävla i Tjölaholm vet inte hur man ändrar :P

Senast ändrad:
Sv: Vilka ska tävla i Tjölaholm ?

Jag ska inte dit och tävla men jag ska dit och kolla :)

Gå in på ksnh.nu där ligger startlista men tiderna är justerade.

Någon som vet några resultat

Jag var där o tävlade!!! Men urs vilken väder!!! Dressyrbanan var det enda som var bra. Precisionen gick väl ann, men den var jätte blöt... Maratonbanan vill jag helst glömma :( Nu ångrar jag mig nästan att jag ställde upp med Anton, det är hans andra maraton o den var ju verkligen inte kul.

Men men, det är bara att gå vidare, hoppas bara att den inte har gett honom några hemska tankar :crazy:

Boxarna skall vi inte ens tala om!!! Det var lervälling där inne o vad jag märkte så verkade det inte som att arrangörerna ville göra så mycket åt det. Visst det är inte lätt för dom heller, dom visste ju inte att det skulle regna som bara den. Men dom kunde ju ha sett till att fixa lite gratis halm, vilket senare kom via en närliggande bonde (jätte snällt att han ställde upp), men det fick man betala för.

//En mycket trött, ganska besviken o framförallt blöt Ella...

Tror jag såg dig då :) Älskade verklingen Antons man och svans :love: Om det va ni då. Men tror det bara va ni som hade en haflinger. hjälpte till med precisionen det va inte heller kul usch stog där från 10 till 16 :crazy: Men det va roligt att se alla fina hästar :banana:

Ok, ja det var bara en haflinger där o det var min:love:

Ja tänk alla funktionärer som får jobba i detta väder, stackars dom!

Jag förstår att du är trött, du anar inte hur trötta vi är som har hållt på sena kvällar hela veckan i regnet för att ordna denna tävling. Vi har under några år arrangerat körtävlingar och vet att det är ett nollsummespel. Det finns inga pengar att fixa fram t ex halm i det här fallet. Denna kostnad måste ju tas ut, därför är det ju bättre att göra det i efterhand när behovet uppstår för vi tycker ju alla att boxkostnaden är en tung post. Vi får hoppas att vädrets makter inte har avskräckt dig från vidare tävlande. Från arrangörshåll får vi berömma deltagande kuskar, groomar och hästar som trots detta väderkaos stog ut.

Ok, ja det var bara en haflinger där o det var min:love:

Ja tänk alla funktionärer som får jobba i detta väder, stackars dom!

Okej, då va det ni då :smirk: Jätte fin pålle du har. Synd att inte dom bollarna låg kvar för det gick rätt snabbt för er, om jag inte minns fel.

Ja men det va ju kul samtidigt första körtävlingen jag har varit på ;)

Jag förstår verkligen att ni har haft ett jätte jobb o jag är helt säker på att tävlingen hade blivit underbar om det inte hade regnat så som det gjorde.

Halmen fick man ju boka genom kuskarna, inte via arrangören, så fick jag den i alla fall. Hade jag vetat att det fanns halm att köpa så hade jag aldrig köpt en extra bal torv för 80 kr, som inte gjorde någon nytta. Det är såna grejer som t ex bjuda på halm el åtminstone informera om att det finns, el varför inte preparera mittgången som var hemsk, som gör att vi tävlande vill komma igen.

Avskräckt är jag inte, hoppas inte hästen är det heller. Men nästa gång jag skall tävla på Tjolöholm så skall jag kolla med SMHI först!

(Kommer det ut något resultat på hemsidan?)

Okej, då va det ni då :smirk: Jätte fin pålle du har. Synd att inte dom bollarna låg kvar för det gick rätt snabbt för er, om jag inte minns fel.

Ja men det va ju kul samtidigt första körtävlingen jag har varit på ;)

Ja jag blev lite för laddad i omkörningen så jag genade lite för mycket... Men vi kommer ingen. Anton älskar precision!!

Ja du hade då en riktig snygging :love:.Regnet började ju precis igen innan ni kom in på precesionen men en ren fröjd var d i v fall att sen din vackra häst.

Även jag var där och kikade, på maratondagen. Tur med vädret såtillvida att det inte regnade uppifrån i alla fall. Tycker arrangörerna gjort ett fantastiskt jobb med tanke på omständigheterna. Det är inte gjort i en handvändning att fixa fram utomhusboxar, serveringstält mm. Pga väder (lervälling) fick ju både dressyr och precisionsbanan flyttas till grusplaner och jag kan tänka mig att det tog en del kraft från funktionärerna.

Det ligger resultat på deras hemsida: www.ksnh.nu

Senast ändrad av en moderator:

Även jag var där och kikade, på maratondagen. Tur med vädret såtillvida att det inte regnade uppifrån i alla fall. Tycker arrangörerna gjort ett fantastiskt jobb med tanke på omständigheterna. Det är inte gjort i en handvändning att fixa fram utomhusboxar, serveringstält mm. Pga väder (lervälling) fick ju både dressyr och precisionsbanan flyttas till grusplaner och jag kan tänka mig att det tog en del kraft från funktionärerna.

Det ligger resultat på deras hemsida: www.ksnh.nu

Fel, precisionen gick på gräs, det blev uppkört och tungt, men faktiskt inte så halt.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
609
Senast: Mli
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 033
Hundavel & Ras Ja senaste gånger jag varit med på grundkurser i rally agility och nosework så har det pratats mycket om tävlingar och till och med...
2
Svar
27
· Visningar
402
Senast: MML
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
810
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur