Vilka ska betäcka?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cut3Leo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 107
  • Visningar Visningar 10 994
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka ska betäcka?!

Jes skrev:
Babblade på så jag glömde säga att trakhene stoet skall jag lägga på m dressyr i år faktiskt...Tittat på Rosevelt, mitt sto behöver lite "samlings gener då hon bara tar 7 milarsteg.Även Jazz Time är intressant, luft vill vi ha.Är väldigt noga i mitt val även vid val av hopphingst.Strävar efter:
*God extriör där hingsten kan balansera upp svagheter hos stoet
*God ridbarhet reglerbar och lyhörd med en BRA mun
*Goda gångarter, på hopphäst är galoppen viktigare än traven
såklart.
*Stofamilj hos hingsten är jätte viktig tycker jag,vad den har lämnat
*Härstamningen generellt, vad för blod som passar med vad är jätte intressant.Jag går gärna tillbaka i led hos det hingstarna för att hitta en röd tråd.Kanske låter jobbigt men tycker att det är kul.
GLÖMDE ETT AV DET VIKTIGASTE,ETT GOTT TEMPRAMENT.

Kommer att betäcka med hingsten STREETLIGHT XX. Jag och en bekant har 4 st ston sen är det ytterligare 12 ston som kommer. Det kommer även ston från Polen. Detta är en ny hingst som går i offentlig avel i år. En mycket trevlig indevid med bra temprament. Stor och ståtlig.

:D Ska betäcka mitt New Forest sto Daljy med :love: BUCK RNF 93
en underbar herre ,far till 2 godkänd söner ,7 diplom och 1 elitsto
:bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: :bump:

Ska betäcka mitt fjordsto e: Hegg 128 u: Taffsnäs Glorina ue: Nore 20 med Minos 224 e: Botvid 196 u: Mitra ue: Furubäcks Seger 159!
Det är iaf 99,9% säkert!
Hoppas på att lätta upp stoet lite, ska behålla avkomman!

Hej alla bukisar! Nu e det snart vår! Alla föl kommer också:bump: .
Men nu till frågan:
-Vilka av er ska betäcka i år?
-Med vem?
-På vem?
-varför?

!!:banana: !!

Har planer för mitt korsningssto, D-ponny.
Har inte valt hingst än... jättesvårt. Första gången för både henne och mig. Har massor att lära och fundera över!

Hon är korsn. halvblod, russ, NF. Har funderingar på arabhingst men inte riktigt låst mig vid det ändå. ;)

Vill helt enkelt ha ett föl från henne, och få vara med från början. Tanken är alltså att behålla bebis. Att verkligen få vara med från början!

Hej alla bukisar! Nu e det snart vår! Alla föl kommer också:bump: .
Men nu till frågan:
-Vilka av er ska betäcka i år?
-Med vem?
-På vem?
-varför?

!!:banana: !!
Raderat... gammal tråd

Senast ändrad av en moderator:

-Med vem?
Till P.R.E stoet har jag valt Zagal XI
Till halvblodsstoet har vi inte valt än, nåt dressyrigt dock.

-På vem?
P.R.E Stoet Emperatriz XXIX , E:Furtivo V U:Legada II
Halvblodsstoet Athena E: Anart -Ganesco

-varför?
För att få fram fina dressyrhästar. Hoppas på stoföl för att kunna avla vidare. Dock vore hingst helt ok på pre stoet, halvblodsstoet kommer vi inte försöka få fram godk, hingst på. Alldeles för stor konkurrens o för mkt pengar som går åt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 075
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?