Vilka ska betäcka?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cut3Leo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 107
  • Visningar Visningar 10 994
Status
Stängd för vidare inlägg.

Cut3Leo

Trådstartare
Hej alla bukisar! Nu e det snart vår! Alla föl kommer också:bump: .
Men nu till frågan:
-Vilka av er ska betäcka i år?
-Med vem?
-På vem?
-varför?

!!:banana: !!

Sv: Vilka ska betäcka?!

Jag hade velat betäcka mitt travsto med connemara...men det beror på hur det blir med allt.

Cut3Leo skrev:
Hej alla bukisar! Nu e det snart vår! Alla föl kommer också:bump: .
Men nu till frågan:

-Med vem? Har inte bestämt än. Svårt!
-På vem? Connemarasto e Boden Park Finnard
-varför? Eftersom jag blivit för gammal för ponny så har hon nu blivit avelssto istället. Och jag tror att hon trivs utmärkt.

Hon är dräktig med Garryhack Frederick (beräknad fölning 26e maj) och det ska bli spännande att se vad det blir för något.

I år skall jag bara betäck ett sto. Arab sto efter Elis. Henne kommer jag att bet. med Firitzio.

Nefertite (e Fendth ue Lukas) med Grange Flynn Sparrow om det går som planerat.

Därför att hon är en mkt trevlig individ och det är fler som vill ha föl efter henne, det första är redan tingat (när det nu ploppar ut) och så även det andra.

Och så måningom en påläggskalv till mig själv.

MadickenII e Möllans Castro-Millfields Ensign, fölar i maj, bebis efter Janus RC 71. Skall betäckas om med antingen Grange Flynn Sparrow, Gräns Roeson, eller Gräns Diamond Surf, när matte har bestämt sig...Hon är diplomsto med världens snyggaste sida( tycker matte i alla fall:love: ) och ska gå helt och hållet till avel. Har ovanlig, äldre stam, vilket ju oxå är intressant!

Ja, om allt nu går vägen så skall jag låna mage på en kompis sto.

-Med vem?
Tja... Sist jag kollade var det sjutton hingstar anmälda till premieringen. :rofl: Nej, skämt åsido, det är ruskigt många fina hingstar att välja mellan, först vill jag ned till premieringen för ridponny och se alla hingstarna innan jag bestämmer mig. Förhoppningsvis kommer några utav mina andra kandidater (som redan är godkända) till uppvisningen och så får jag se dem också. För jag betäcker inte med någon hingst jag bara sett på bild. ;)

-På vem?
Ridponnysto e. Nawarro - Emin ox. Ungefär 70 % arab, 12,5 % welsh, 12,5 % okänt och 6,25 % engelskt fullbod.

-varför?
För att få en häst att följa ända från början, en häst som förhoppningsvis skall bli min bästis de kommande tjugo åren. :)

Jag har tänkt att betäcka i år.

Till 99.9% blir det Girlan-Bey (arab)

Mitt arabsto efter Festiwal

Hoppas på ett superföl med alla talanger avel/ridning/tävling/utställning. Helst ett sto då märren bara gett hingstar hittills.

Ska betäcka mitt hbl-sto Casmir e.Nactus-Magini-Bonaparte

Hon ska ev betäckas med Rambo 910, men håller även ögonen öppna efter nya stjärnor på årets bruksprov!

Vi skall betäcka 2-4 New forestston i år.

-Med vem?
Fredriksbergs Dizney RNF 98, prestationsmeriterad New foresthingst f-84, e.Smedhults Cavat RNF 44 - Leede's Boy RNF 16

-På vem?
Priory Miss Ellie RNF 1734, A-prem, diplom, msv hoppning, 41p, NF-sto
Miss Ellie RNF 1560, ELIT-prem, 43p, NF-sto (ev)
Dimmans Elmia RNF 2092, AB-prem, diplom, 40p, NF-sto
Dimmans Denitha RNF 187-S, AB-prem, msv hoppning, 42p, NF-sto (ev)

-varför?
Stona betäcks för att
1.Vi föder upp NF-ponnyer
2.Stona har egna meriter (prestation/exteriör/förärvning) och de är väl berättigade till att användas i aveln.

Vi väljer Fredriksbergs Dizney då han
1.Motsvarar de krav som vi har på en avelshingst avseende prestation (SM-placeringar i hoppning och fälttävlan), exteriör (42p), förärvning (prem A prest, B ext), kanontemperament mm...
2.Stona har tidigare haft föl med honom som vi är mycket nöjda med.
3.Han står hos oss på station- det blir inte så långt att åka ;)

Hlsn Helena

Jag ska betäcka i år om allt går bra med fölningen i maj.

Vet ej med vem än, men någon hopphingst blir det

Stoet är ett halvblod efter Lasandos-Felix- RobinZ

Ska betäcka då hon är skadad och har långtidsvila. Hon har dessutom mycket fina resultat att visa upp i från 3-års testet.

Ska betäcka mitt sto e: Chess-Amiral som fick avelsdiplom som treåring

Hade velat betäckt med Ragazzo eller Bugatti Hilltorp men de ska stå i andra länder i år :devil:

Så nu ska jag spåna vidare och åka på hingstvisningarna på Strömsholm så någon hingst är inte bestämd ännu.....

Ska betäcka mitt sto föratt jag vill ha en egen uppfödning istället föratt köpa föl eller unghäst av andra uppfödare och så är detta med avel mkt spännande......

Eventuellt betäcker jag ett hblsto till men vi får se....

Jag ska betäcka i vår!
-Med vem?
Inte säker ännu men det lutar mest åt Hip Hop just nu sen hinner man ju ändra sig ganska många gånger innan det är dags.
-På vem?
Mitt fullblodssto Black Pooh (Baffin-Tammerfors)
-varför?
För att hon lämnat fina avkommor innan och själv har meriter. Har dessutom köpt henne för avel. Fölungen ska säljas.

-Med vem? Stjernens Epus RS 449
-På vem? Samtliga mina ston som det ser ut nu, sen kanske man ändrar sig längre fram, vem vet ;)
-varför? För att jag tror på kombinationerna, speciellt med mina två äldre ston (den ena inköpt enbart för hans skull).

Hera skrev:
Vi ska betäcka vårt treårssto e: Bugatti Hilltop

Stark kandidat är Metall....

Kul med ett sto e Buggati hilltop. Har sätt en hel del fint efter den på sista tiden.
Metall låter fint!
Lycka till!

Lycka till alla andra också låter jättekul!
Själv ska jag också betäckla mitt halblodssto eBernstein-Davignon-Chirac. Hon är bara 3 år så det blir hennes första och hennes make kommer vara Sandakan! Linjeavel!Mums!:p (hoppas vi).

Berätta fler som ska betäcka! Kul att ngn betäcker med Janus;) (Madicken II)!
Fortsätt berätta! Nu när vi ändå håller på.... ska ni på hingstvisningarna!??

Om mitt halvblodssto e Ceylon - Columbus DH ska betäckas om så blir det med Brigadör ifall tillräckligt många stoägare är intresserade (löser licens endast om så är fallet enligt hingstkatalogen). Om inte han funkar är jag rådvill men har funderingar åt Rambo.

Jag betäcker mitt 3 års sto i vår.
Bourbon - Bernstein - Chagall.

Har ännu inte bestämt mig, men Silvano står högt upp på listan.

Varför?
Jag vill att hon får ett år med föl innan utbildningen kommer igång.
Det passar väldigt bra i min tidsplanering då jag tävlar min andra.

Fölet är redan bokat och sålt, med reservation om det blir ett VÄLDIGT fint stoföl så stannar den kvar här.

-Med vem? Den ena med Grange Flynn Sparrow, den andra har jag inte bestämt än...
-På vem? 3-årigt connemarasto e. Janus, 22-årigt connemarasto e. Holiday Prince
-varför? För att vi avlar connemara:) Tycker det är kanon att betäcka 3-årsston eftersom man då får ett extra ungponnyår! 22-åringen har jag gett upp ridningen med, hon har haft sin glansdagar;)

Jag ska betäcka mitt connemarasto, Brolötens Jazz (e. Finney Master) med arabhingsten Gomir. Vill ha något lite större att tävla distans på i framtiden :) Håller tummarna för att allt ska gå bra nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
538
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 074
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka