Vilka schabrak gillar ni mest

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nagenau
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 027
N

Nagenau

Jag gillar RG, JW, equline, equipe, scarpati och många fler vilka brukar ni ha när ni tävlar?

Sv: Vilka schabrak gillar ni mest

Favorit schabraket är helt klart Isabell Werth, lite stor i storleken, men av super kvalitet! Tjockt och härlig + att den stannar på sin plats vid användning.

RG-schabraken verkar helhärliga, har dock inget själv :p
Favoritschabraken är nog Equlines samt något engelskt jag har, inte JW.. :love:

RGschabraken är himla snygga, har tre själv. Men jag tycker att de glider bakåt eftersom de inte har några stroppar upptill...
När jag tävlar har jag equilineschabrak.
Hansbos och Mia rs tycker jag gör fina vardagsschabrak

visste inte att equipe gjorde schabrak?

Har mest Hansbo, Mia's & Equiline. Alla mkt bra. Equilines kan va lite "jobbiga" för dom e ju lite större o av hårdare material, spec jobbiga när man ska tvätta dom.
Sen har jag ett JW oxå, grymt snyggt o bra!
Skulle nog vilja testa ett RG eller Eskadron, dom e oxå fina. Sen har Börjes några superfina, tjocka shabrak. Typ Kavalkade eller vad dom heter, finns bara i affären. Kostar typ 400 eller nåt :)

popeye skrev:
RGschabraken är himla snygga, har tre själv. Men jag tycker att de glider bakåt eftersom de inte har några stroppar upptill...

Equipe gör schabrak! Fast man kan inte köpa dem i butik utan vanligtvis så får man dem när man köper en sadel. Fast man kanske kan köpa fristående från en återförsäljre av sadlar, vem vet?

popeye skrev:

Jopp de gör dom finns i lite olika färger :) kostar 500 :- kronor rätt fina faktist ;P

Jag tävlar inte, men använder helst schabrak från Rambo. Jag har flera olika, en del utan stroppar, och alla ligger lika bra och håller sig mjuka och fina fast dom är tvättade mycket.

mina favoriter är JW och Equiline.. :love:
har mest JW när jag tävlar
skulle vilja ha ett RG dom e såå fina=)

När jag hade bomsadel använde jag främst Mias RS och ett jättefint schabra kfrån Börjes, kostade inte mer än 200 kr (i affären), vet inte märket, mer än att det är en engelsk flagga mitt uppe på schabraket (Elizabeth Greenwood??).

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: cowgirl81
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen... 2
Svar
33
· Visningar
1 301
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: Nepenthe
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många... 2
Svar
24
· Visningar
863
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31