vilka sadlar kan man ändra/ställa om bommen på?

M

mystar

Jag tänkte kolla om nån vet vilka olika märken på sadlar som man kan ställa om bommen på, för jag har funderat på att köpa en sadel men då gärna begagnat, men vill då helst köpa en som man kan ställa om bommen på så att man kan ha den ett tag.

på en jensen brillant kan du lätt ändra bommen själv, den kan i princip bli hur vid du vill och hur smal du vill. Har inte funnits så länge så den kan vara väldigt svår att få tag på begagnad.

Har för mig att det går på Wintec-sadeln. En tjej i stallet har en sådan och har för mig att hon bytt koppjärnet själv.

Kieffer, Appalosa, alla Batessadlarna (Wintec, Hubertus, Capprilli osv)

Hej
Visst har du en kallblodstravare?

Vra isåfall noga med att kolla hur sadeln ser ut baktill.

Jag kan tex inte ha en sadel med ställbar bomvidd, då man bara ställer om framtill och har samma storlek baktill. Då blir sadeln bra framme vid manken men alldeles för smal bakom stigläderfästet och bakåt.

mvh

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
367
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka