Sv: Vilka ritter planerar ni för era hästar 2010?
Okej. jag hakar på idén med din lista... men som övriga säger, så kan ju saker förändras såklart...
Så här har jag
tänkt mig i allafall:
Sydnärkeritten 4 april
40 km CR - Surprise Bandy och Sofia (BandyBoy)
Vedemaritten 10 april
50km CR - Goldget Kitty
Greveritten 1 maj
44km CR - Goldget Kitty
Hökensåsritten 9 maj
50 km T - Surprise Bandy och Sofia (BandyBoy)
Sydnärkeritten 4 juli
Billingeritten 15 augusti
Sämsholm blir årsdebut om vi är i form... Bandy har fått vila (för mycket?) i december... Kanske nöjer vi oss med en PP där istället.
Hökensås är bara ett MÅSTE, för det är helt underbara ridvägar och jag red alldeles för kort där förra året (PP19).
Sydnärke blev en "reservplan-för-att-klara-CR" förra året men OJ vilken bra reservplan!
Det var jättefina vägar och dessutom gillade jag konceptet med utställda vattenbaljor (bra för ryttare som har svårt med groomning, vilket jag och min man ibland har eftersom vi båda vill rida *ler*)
Slutligen -
Billingeritten - det är vår tradition... Vi debuterade i distans där 2008 och då måste man ju bara rida den varje år liksom...
Vi ska inte försöka oss på annat än att bli snabbare i grind i år. Har förvisso en inneboende tävlingsdjävul i mig, men vi har inte rutinen för att låta den slippa ut än... men sen...
2010 fyller vi bara ut startfältet i tävlingsklass 50 km och låter er andra vinna...