Vilka Princelåtar minns ni förutom Purple rain?

purity_666

Trådstartare
Det har väl inte undgått särskilt många att Prince har gått bort. Nu haglar kändisarnas hyllningar, vilket är fint, men alla väljer att göra låten Purple Rain. Ja den var en megahit och säkert den låt majoriteten förknippar med Prince, men nog finns det andra låtar i hans arkiv som vore värda att lyftas fram?
Så, vilken av hans låtar skulle ni vilja höra cover på? Ni får inte välja Purple Rain.

Ni får bonuspoäng om ni har en viss artist ni skulle vilja framföra just den låten också, men inget måste.

Det har väl inte undgått särskilt många att Prince har gått bort. Nu haglar kändisarnas hyllningar, vilket är fint, men alla väljer att göra låten Purple Rain. Ja den var en megahit och säkert den låt majoriteten förknippar med Prince, men nog finns det andra låtar i hans arkiv som vore värda att lyftas fram?
Så, vilken av hans låtar skulle ni vilja höra cover på? Ni får inte välja Purple Rain.

Ni får bonuspoäng om ni har en viss artist ni skulle vilja framföra just den låten också, men inget måste.

"The most beautiful girl in the world". Artist? Kanske Freddie Wadling.
"Let's go crazy". Paul Stanley!

cream
Let´s go crazy
Kiss ( har ju redan gjorts av Tom Jones iofs )
Sig O The Times
Raspberry beret
When Doves Cry
Nothing Compares 2 U ( även om det inte var han som framförda den)
U got the look
1999

Senast ändrad:
Little red corvette, som Jerry Williams gör en cover på, vilket får mig att tro att det kanske inte är Prince som är originalet heller, men en av mina favoritartister Sibille Attar döpte sitt soloprojekt efter låten med Prince så jag vet inte...

Fyller i med artister också :)
Let´s go crazy - Lenny Kravitz
Kiss ( har ju redan gjorts av Tom Jones iofs )
Sign O The Times - Eric Gadd
Raspberry beret - Laleh
When Doves Cry -Miriam Bryant
Nothing Compares 2 U ( även om det inte var han som framförda den) - Bono
U got the look - Robyn
1999 - Darin

Controversy - första jag hörde med honom men visste inte om att det var Prince förrän för några år sedan. Så är det när man har låtar på blandband. Om någon inte vet vad det är kanske farbror Gunnar kan förklara :)
Raspberry beret - på första och enda LP:n jag köpte med Prince då. Har skaffat ett antal fler album på senare tid.
1999 - första Princelåten jag faktiskt förstod att han gjort när den kom.
Nothing Compares 2 U - Som han faktiskt har sjungit också, men Sinead gör det bättre.

When Doves cry är min favorit och jag känner mig inte säker på att jag skulle stå ut med att höra någon annan försöka sjunga den.
Andra favoriter är raspberry beret, 1999 och kiss

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 543
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV