Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Obsession, den har jag också,Obsession!! Mmmmmm.....
Och min pappas after shave - Azzarro!
Hade ni någon eller några favoriter? Jag hittade igår en kvarglömd gammal volare spring flower i en väska och sögs direkt tillbaka till flera minnen jag trodde jag glömt när jag luktade på denna
Som tonåring var favoriten den blå sambaparfymen, samba lady. Betydligt bättre än vad många andra hade på den tiden enligt mitt tycke, date och sådanna som mest stank.
Detta med parfym har nog alltid varit viktigt för mig. Har aldrig varit överdrivet fancy men just att lukter kan ha sån stor inverkan. Minns när jag var 9 år (!) och åkte Finlandsbåten själv med en kompis (observera inga vuxna med) och minns typ ingenting om vad vi fick eller inte fick göra DÄREMOT en grej som fastnade var att det var SUPERVIKTIGT att ta bort kartongen till parfymen och slänga den direkt. Hade typ mardrömmar innan att jag skulle glömma detta och sen skulle tullen ta parfymen och jag bli inlåst nånstans )
Skriv gärna om ni har några specifika minnen kopplade till eran favoritparfym
Den röda Date var den allra första, typ tidiga tonåren sen var det Coolwater länge. Sen den gröna DKNY, äpplet. Sen har jag provat lite olika men kommer alltid tillbaka till äpplet, just nu den guldiga
Min första var nog Date Pamela, tror jag. Sedan hade jag Samba, både blå och gul (den gula i en liten flaska som liksom var "upp och ner" jämfört med den blå), och i högstadiet köpte jag Poême av Lancôme för några julklappspengar kommer jag ihåg. Sedan blev jag mer för fruktiga dofter, fick YSL In Love Again när jag fyldde 17 eller 18 och det är fortfarande min favorit. Fanns inte länge, sedan hittade jag den på en färja mellan Dover-Calais kanske 2004, och efter det på eBay till hyfsat pris. Finns fortfarande på eBay, men kostar £70 och uppåt och där går nog gränsen faktiskt.