vilka modeller ska jag söka efter?

ameo

Trådstartare
Moderator
Eftersom min T6a funkade på ponnyn när den fick ett vidare koppjärn, så börjar jag söka lite smått efter en hoppsadel till dressyrhästen. Min kassa är skral så jag söker på begagnatmarknaden, därför behöver jag hjälp med vilka modeller jag ska leta efter... Så...
Vilka hoppsadlar av Passier, Prestige eller Kieffer är i princip helt spikraka i bommen? (jag kommer med största sannolikhet behöva trycka ut dem till maxvidd, och hästen är helt rak i ryggen...)

(och eftersom den kommentaren att man ska kontakta sin sadelutprovare alltid dyker upp när man frågar => min sadelutprovare är involverad men skakar mest bara på huvudet och säger att "det är svårt med sådär vida sadlar"... Hon har inget hemma att prova, men håller ögonen öppna eftersom hon vet vad jag söker.)

Inte då Prestige iaf...
Hade en som var utvärmd max och ju vidare man gör dem desto mer svängda blir de. (gäller alla plastbommar)
HUR vid och vad är budgeten?
Jag har haft en Jensen Spirit till min breda häst, rakaste jag hittade och den finns begagnad för från 8000 kr och uppåt.

Liknande trådar

Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 983
Senast: DrT
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 598
Senast: Equilina
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 288
Senast: caballus
·
  • Låst
Utrustning Var iväg hos sadelutprovaren och testade en massa sadlar, och det var ju lite klurigt... :confused: Hade med mig en Kieffer Inn dit...
Svar
6
· Visningar
1 513
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka