F
Fruentimber
Frusna obehandlade märgben hittar man i frysdisken i sin lokala ICA-butik (kan även finnas färska, t ex CityGross). Ger aldrig tillagade ben pga splittringsrisken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hör gärna med dem! Men, luktar de?
Samma här. Lika dant med nackar mm. Räcker det i 5 min så är det länge.
Här beror det mycket på vad det är för revben. När jag gav revben från vildsvin gick de åt fort, när jag gav från nöt så blev det tandskador... (på tok för hårda revben insåg jag sedan, de var nästan som märgben). Bäst revben blev det när jag fick ett helt skelett från en liten älgkalv. Då hade hundarna att göra en stund och blev väldigt glada Kalvskallen jag gav en gång var iofs otroligt bra den med, men jag förstår att inte alla är speciellt pigga på att dra hem något sådant till sina hundar...Är så avis på alla som kan ge sina hundar revben. Mina choppar dem (i bästa fall) i småbitar och sväljer på några få sekunder
Eller hur! Revben hinner man inte mer än blinka så är benet borta och man har en hund som undrar var benet tog vägen - Kanske var det så att matte glömde att ge benet må tro?Mina har mera att göra med nackar, men revbenen ger inte mer än någon enstaka minuts underhållning
Även nötrevben? Inte kapade då, utan hellånga.Är så avis på alla som kan ge sina hundar revben. Mina choppar dem (i bästa fall) i småbitar och sväljer på några få sekunder
Nä, underhållning blir de ju inte. Bara snäppet mer tandborstning än färskfoderMina har mera att göra med nackar, men revbenen ger inte mer än någon enstaka minuts underhållning
Även nötrevben? Inte kapade då, utan hellånga.
Nä, underhållning blir de ju inte. Bara snäppet mer tandborstning än färskfoder
Vill man ge ben för underhållning så skulle jag ge has/knäleder från ko och häst. Mycket gott att tugga på, nyttigt brosk osv
Såna där man får med sig hem om man kommer på besök?Hela huvuden tar också en bra stund att käka i sig, även lammhuvuden. Lite svårt att hitta i mataffären kanske
Absolut.Såna där man får med sig hem om man kommer på besök?
Retrivertugg? Är det råhudsben? I så fall rekommenderar jag märket Rauh . Deras är helt naturliga och är inte behandlade med några kemikalier.På min Ica har de en frys med blod, märgben och lite annat.
Något jag har funderat över är de här vita retrievertuggen, är de farliga på något vis? Jag tänker om de är behandlade med kemikalier eller något?
Hela huvuden tar också en bra stund att käka i sig, även lammhuvuden. Lite svårt att hitta i mataffären kanske
Jag tycker ben är jättesvårt. Hur ska jag komma ihåg vad som är ok och inte.
Är så avis på alla som kan ge sina hundar revben. Mina choppar dem (i bästa fall) i småbitar och sväljer på några få sekunder
Kontrasten:
Mina hundar får ibland några frysta räkor som berikning/pyssel. Ivan skalar i princip sina innan han äter. Billy är inte riktigt lika noga. 3-4 räkor innebär ungefär 5-6 minuters intensivt pysslande.
Kontrasten:
Mina hundar får ibland några frysta räkor som berikning/pyssel. Ivan skalar i princip sina innan han äter. Billy är inte riktigt lika noga. 3-4 räkor innebär ungefär 5-6 minuters intensivt pysslande.