Vilka licenser krävs på lokal/regional? :)

P

Paoo

Jag har tittat i TR och i nå gamla böcker, men jag hittar inget som står "svart på vitt" om dethär;

:: Om man har tänkt tävla upp till 110, kommer man då att tävla i regionalt eller får det inte vara så (")lågt(") i regionalklasser?
:: Vilka licenser behöver jag för att tävla upp till 110? :cool:
:: Vad är lokaltävlingslicens för något, hur får man det och så? x)

PS - jag har en storhäst :)

Mkt tacksam för svar då jag har svårt för att hitta i TR :angel:

Sv: Vilka licenser krävs på lokal/regional? :)

Okej, tack! Men vet du hur låga klasserna får vara i regional? :D

Lokala hoppningar får vara max upp till 1.10 så du klarar dig på lokal licens.

Regionalt kan det börja på 90-1m men licensen är ju onödigt dyr om man bara vill hoppa upp till 110

Regionalt kan det börja på 90-1m men licensen är ju onödigt dyr om man bara vill hoppa upp till 110

Okej tack så mkt :D

Frågar dig för du verkar ha pale på dethär ;D ;
Så om jag bara ska tävla lokaltävlingar så behöver jag bara Grönt kort och ngt som heter lokaltävlingslicens? < Vad är det, är det ryttarlicensen eller? x)

Tack, tack, tack om du svarar :bow:

Frågar dig för du verkar ha pale på dethär ;D ;
Så om jag bara ska tävla lokaltävlingar så behöver jag bara Grönt kort och ngt som heter lokaltävlingslicens? < Vad är det, är det ryttarlicensen eller? x)

Tack, tack, tack om du svarar :bow:

Grönt kort +lokal ryttarlicens ja samt så måste du ju vara medlem i en klubb men det är du säkert redan.

Det är ju olika vilka klasser det finns på regionala tävlingar men jag tror att det oftast finns 110 klasser för storhäst. Om du ska tävla regionalt behöver du ryttarlicens plus hästlicens. Om du ska tävla lokalt behövs bara ryttarlicens.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Jag har tävlar en lokal LB på över 62% i höst och nu tränar jag och min ponny på LA/MSV nivå men har inte tävlat i det efter som...
Svar
4
· Visningar
4 023
Senast: hola
·
S
Hoppning Tänka kolla om någon kunde hjälpa mig med lite frågor. Jag är inte så hemma i det där med tävlingar och så då jag aldrig hade tänka...
2
Svar
22
· Visningar
1 890
Senast: Idasagare
·
T
Dressyr Jag vet att ponnyer får tävla bland stora hästar, och jag vet att man måste skaffa ny hästlicens på dem om de ska gå regionalt bland...
Svar
2
· Visningar
1 079
Senast: traloppan
·
Hoppning Vill helst inte bli dumförklarad, bara få lite råd. Är 24 år, har relativt nyligen köpt min häst, eller ja, ponny är hon, D-ponny...
Svar
8
· Visningar
1 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka