Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förbjuden ras i Norge, Danmark och England har jag för mig. Mycket möjligt i fler än så också.
Varför?Förbjuden ras i Norge, Danmark och England har jag för mig. Mycket möjligt i fler än så också.
Den räknas som för farlig, precis som många andra raser. Det har även varit snack om förbud i Sverige av vissa raser men vi har inte kommit dit än, mycket pga hur ska man kunna kontrollera alla konstiga blandningar och att det mest setts som ett ägarproblem och inte så mycket som ett rasproblem.Varför?
Sånt tar man lämpligtvis reda på innan man skaffar hund. Det är många raser som inte får vistas ute utan munkorg o koppel i Europa.Hej jag har en fila brasilero tik och undrar vilka länder jg inte får ha henne i.
Eller åtminstone innan man reser till sådana länder. Att gå in på olika hemsidor från de olika länderna för att läsa regler kring hundar borde inte vara svårt, framförallt inte om en ras är förbjuden eller måste ha munkorg och koppel. Att läsa på innan man ens köper hunden kanske inte är det viktigaste, regler ändras ju lite då och då.Sånt tar man lämpligtvis reda på innan man skaffar hund. Det är många raser som inte får vistas ute utan munkorg o koppel i Europa.
Sånt tar man lämpligtvis reda på innan man skaffar hund. Det är många raser som inte får vistas ute utan munkorg o koppel i Europa.
Sånt tar man lämpligtvis reda på innan man skaffar hund. Det är många raser som inte får vistas ute utan munkorg o koppel i Europa.
Varför?
personen som skrev det hade vel bara en jobbig dag :,)Varför det? Jag tog då inte reda på vilka länder min ras är förbjuden i innan jag skaffade min första, tycker jag lät som ett märkligt påstående.
Knappast, skaffar man sig två raser av den kalibern o dessutom rekommenderar dem som lättsam vakthund så har man uppenbarligen inte läst på ordentligt.personen som skrev det hade vel bara en jobbig dag :,)
Knappast, skaffar man sig två raser av den kalibern o dessutom rekommenderar dem som lättsam vakthund så har man uppenbarligen inte läst på ordentligt.
Knappast, skaffar man sig två raser av den kalibern o dessutom rekommenderar dem som lättsam vakthund så har man uppenbarligen inte läst på ordentligt.
Får till viss del hålla med Vallhund här. Det är inte vrålmånga raser som är förbjudna i våra grannländer och det finns en anledning till att dessa raser är det. En sån utmärkande sak för en ras bör man ha noterat innan man skaffar den.
Kan inte din rasklubb hjälpa dig med den frågan?jo men jag visste sen innan att den var olaglig i norge och danmark men ville veta vilka andra länder också
Kan inte din rasklubb hjälpa dig med den frågan?