Vilka lampor är bäst på ridbana?

kopia

Trådstartare
H.ej!

Nu är snart elkabel nergrävd runt ridbanan och jag måste bestämma vilken typ av lampa det ska sitta i stolparna. Ridbanan är ca 60x24 och jag kommer att ha en stolpe i varje hörna. Finns det LED-lampor som klarar att lysa upp så mycket? Eller måste det vara kvicksilverlampor? Ska själva lamphållaren vara öppen eller stängd?
Hur har ni löst belysning på ridbanan?

//Kopia

Sv: Vilka lampor är bäst på ridbana?

Jag har en mindre paddock på 20x32m. Där har jag en kvicksilverlampa på ena kortsidan. Det räcker gott. Hade halogenlampa innan, men den lyste mycket sämre.

Sv: Vilka lampor är bäst på ridbana?

Väcker gammal tråd....

Vi har halogen som inte är så där lysande bra - har någon erfarenhet av LED-lampor till ridbana?

Liknande trådar

Anläggning Hej allihop, Jag har snart haft min häst i 2 år och vi har flyttat omkring en hel del pga olika anledningar. Det är sjukt svårt att...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 436
Senast: Heulwen
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
2 092
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
757
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
572
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023