Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sydde ett eget ridtäcke av varseltyg och breda reflexband. Täcket är i två delar, en som man fäster framför sadeln och en ländtäckesdel, Har även satt på en rejäl svanslapp med reflexband så då behövs inte svansreflex.Jag skulle vilja ha fler reflexer än jag har men det är svårt att hitta några som är bra. Som exempel så har jag fortfarande inte hittat en enda svansreflex jag kan tänka mig att sätta på min häst. De som finns ser vassa ut. Ländtäcke är även det ett problem. Jag har ett men det är inte vattentätt så en ridtur i regn betyder att det väger bly och måste torka länge. Numera verkar det mest finnas sådana som knäpps framför sadeln, vilka är totalt oanvändbara för mig. Även benreflexer är svårt. Alla är för stora, de enda jag hittar i fungerande storlek är de där med band som man knäpper i en hållare. De är ju värdelösa så fort det snöat då de inte går att få av med en stor isklump sittandes i ändan på bandet.
Nu när mörkret är tillbaka, vilka reflexer använder ni? Tycker ni vissa överdriver en aning?
...och blivit utskälld för att jag syns för mycket...
Det var tydligen så många lampor att den jag mötte hade svårt att se vad det var som kom längs vägen. Hovklapper var tydligen ingen ledtråd.But why??