Gabbi
Trådstartare
På jobbet finns två hundar, en som alltid är där, och en som kommer in nån gång om dagen en kvart. Båda är riktiga head cases. Den ena är fem olika raser, totalt omiljötränad trots att den är vuxen och skriker om husse går på muggen. Den andra har varit stabil fram tills fyra års ålder när husse och matte separerade. Nu gör den utfall mot hundar och människor.
Som det känns nu vill jag inte att min valp ska umgås särskilt mycket med dessa två, samtidigt känns det krångligt att försöka låtsas som att min hund är den enda där. Det är hon ju inte. Hur "mycket" skulle eran hund få umgås med dessa? Är det ok för hundar att se och uppmärksamma varandra, men inte mer. Samexistera, men inte interagera?
Som det känns nu vill jag inte att min valp ska umgås särskilt mycket med dessa två, samtidigt känns det krångligt att försöka låtsas som att min hund är den enda där. Det är hon ju inte. Hur "mycket" skulle eran hund få umgås med dessa? Är det ok för hundar att se och uppmärksamma varandra, men inte mer. Samexistera, men inte interagera?