Vilka hingstar till fullblod??

Sv: Vilka hingstar till fullblod??

Det beror väl på dels stoet och dels vad man vill ha ut av avkomman.
Mina fullblodsston går i år en till Chirlon och en till Rubinrot. Det jag vill ha ut av avkomman är en lämplig för fälttävlan och en för dressyr.

Det beror väl på vad man är ute efter som Masse skrev.

De hingstar som ofta lämnar bra med xx är väl Robin Z och Feliciano, även min favorit Looping lämnar mycket trevliga avkommor ihop med xx-ston. Finns säkert fler men jag är lite feber trött just nu :angel:

Andra hingstar som jag tror lämnar sig bra med fullblods ston är Alligator Fontaine och Ludwigs Champion, de är stora med massa.

Sen passar ju nästan allt blod ihop med fullblod men fråga är ju vad ditt fullblods sto har för gener, är hon hopp eller dressyr inriktad. Sen kanske vissa hingstar inte passar pga samma svagheter osv så det är svårt att ge några konkreta förslag.

Kan tillägga att Okeanos också lämnat bra med fullblodsmödrar.

Stammen för mig är helt okänd faktiskt har ingen aning om den lämnar hopp eller dressyr.

Stoet är efter Secret Destination

Tack :bow:

Har läst en del nu och jo Looping kan ju vara ett alternativ

Secret Destination har allt en spännande stam men massa kändisar! :love:
Han har en hel del blodslinjer som finns bakom hopphästar som är/varit mycket framgångsrika.

Eftersom Looping tillhör en av mina favoriter så måste jag slå ett slag för honom, har ger ofta mycket bra typ med framförallt bra framparti, nåt som ofta behövs på fullbloden. Dessutom ger han toppen temprament vilken jag ser som ett stort +
Sen att han har avkommor i samtliga disipliner som visar framfötterna tycker jag är suveränt och något som inte tillhör vanligheterna.

Två Looping föl födda 2007 och 2008 u: xx (lite släkt med Secret Destination)

Gemensamt för båda är mycket bra typ! syns inte kanon o sista fölet står lite dumt till så det inte syns riktigt men båda är moderna i typen.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 636
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
732
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hundrelation
  • Oseriös avel 2023