Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det beror väl på dels stoet och dels vad man vill ha ut av avkomman.
Mina fullblodsston går i år en till Chirlon och en till Rubinrot. Det jag vill ha ut av avkomman är en lämplig för fälttävlan och en för dressyr.
Det beror väl på vad man är ute efter som Masse skrev.
De hingstar som ofta lämnar bra med xx är väl Robin Z och Feliciano, även min favorit Looping lämnar mycket trevliga avkommor ihop med xx-ston. Finns säkert fler men jag är lite feber trött just nu
Andra hingstar som jag tror lämnar sig bra med fullblods ston är Alligator Fontaine och Ludwigs Champion, de är stora med massa.
Sen passar ju nästan allt blod ihop med fullblod men fråga är ju vad ditt fullblods sto har för gener, är hon hopp eller dressyr inriktad. Sen kanske vissa hingstar inte passar pga samma svagheter osv så det är svårt att ge några konkreta förslag.
Secret Destination har allt en spännande stam men massa kändisar!
Han har en hel del blodslinjer som finns bakom hopphästar som är/varit mycket framgångsrika.
Eftersom Looping tillhör en av mina favoriter så måste jag slå ett slag för honom, har ger ofta mycket bra typ med framförallt bra framparti, nåt som ofta behövs på fullbloden. Dessutom ger han toppen temprament vilken jag ser som ett stort +
Sen att han har avkommor i samtliga disipliner som visar framfötterna tycker jag är suveränt och något som inte tillhör vanligheterna.
Två Looping föl födda 2007 och 2008 u: xx (lite släkt med Secret Destination)
Gemensamt för båda är mycket bra typ! syns inte kanon o sista fölet står lite dumt till så det inte syns riktigt men båda är moderna i typen.
Hästhantering Ja smart! Nu tog jag bara en liten kasse av mitt ganska långstråiga silage. Men det är klart man kan preppa det om man tänker lite längre.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.