Vilka här tävlar i Agility??

Har inte varit med på någon, är ju som sagt inte välkommen på några "bra" eftersom vi är stamlösa :crazy:.

Om jag inte har helt fel. Vanligtvis så får du ju vara med utan tävlan eller vad man säger. Jag ska kolla hur det var, dom kanske hade en egen klass eller nåt?

För att folk ska köpa reggade ponnyer såklart. Det är förstås tråkigt att ni inte kan delta med oreggade men för att få fler reggade och få stopp på buskaveln är det här ju ett sätt i rätt riktning för att få folk att köpa reggade. :)

Hoppas du förstår hur jag menar.

jag förstår absolut hur du menar.
Men det är ju ändå en sak att man blir "utesluten" från körtävlingar osv, en sådan sak som agility, där hästens utseende osv egentligen inte alls spelar någon roll tycker jag att man borde "släppa igenom" alla.
Just för att öka intresset för rasen.
Kommer shettisen mer fram i rampljuset, ökar intresset för att kunna använda dem även som i agility tex så kommer ju fler vilja ha hästar de kan använda till mer saker, och då kommer ju de reggade in.
Körning är svårt, det här är en grej som faktiskt de flesta kan vara med på, och därav få folk intresserade som kanske aldrig skulle ha aktiverat sin lilla häst i annat fall.
Förstår du hur jag menar?

Dom ska väl ha med ostammade shettisar nån gång bara för att hålla klubben levande antar jag, det är ju inte så många som håller på.

Jag förstår precis hur du menar och håller delvis med dig. Jag personligen tycker att de ostammade ska få delta utom tävlan eller i en speciell klass eller nåt.
"Risken" finns ju att det buskavlas mer och att folk köper de ostammade om de får vara med överallt, det är mest det jag tänker på. Att om de får vara med på alla aktiviteter så köper folk det som är ett par tusenlappar billigare dvs dom utan papper.

Vad gäller körtävlingar och liknande så får dom ju vara med. Shettisar som inte är stamboksberättigade kan reggas hon ASRP som ridponny och får ju då pass i alla fall.

Jo visst är det tråkigt. :smirk: Men dom ska väl inte vara med jämt.

En variant är att man fåt vara med "utom tävlan" eller bara har en CL klass. Mer som prova på grej.

Sedan är det så att på våra tävlingar så får man prova på för 20 kr. Då får man prova fem hinder..... Så möjligheten att prova finns, men inte att tävla.

Måste skryta lite....
Touch fich pris för Bästa Valack.
Trots att det inte gick så bra. Lite svårt att springa när man har en bruten lilltå och är gravid (visserligen inte långt gången, men tillräckligt för att det ska vara jobbigt att springa)

Ojdå, det måste ha gjort ont att springa med bruten tå. KUl att det gick bra. Själv kunde man ju inte komma. :smirk:
Men till Gottröra ska jag om det blir av och så till nyköping fast det är ju körning.

Jaha. :( Jag som hade sett fram emot den. Jahaja, då blir väl nyköping nästa då. Ev. blir det en träning här hemma till helgen. :)

Jag sörjer!!! Jag hade sett fram emot detta MASSOR!!! Min sista chans att vara med och tävla.... eller mja kanske.... det beror som sagt på min växande mage (börjar misstänka tvillingar :crazy:)

Till Hanna:
Hannibal har fått nytt hem i Tierp. Så han bor inte hos mig längre!! Jag återkommer med mejladress till nya ägaren, misstänker att du gärna vill ha den! :)

Ja risken finns, och jag håller med dig i att man inte ska få vara välkommen "överallt" med ostammade hästar, för då bryr sig ju inte folk längre...
Svårt att väga det där..

Hej!

Ok. Hannibal var egentligen ingen favorit eller så utan jag var med när han föddes. Hoppas han får det bra - han var så go' när han gick hos mig förra sommaren. :)

Liknande trådar

Tävling Hur gör ni utseendemässigt med era hästar innan tävling? Duschar ni de? Gör ni något speciellt? Skriv gärna vilken gren ni tävlar i 🥰
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Brun Dressyrsadel, brunt träns, svart kavaj och svart hjälm. Ska jag ta mina svarta eller bruna stövlar? Schabraket blir nog lila...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
336
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka