Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Heulwen skrev:Finns det några fördelar eller nackdelar med det?
/Heulwen
Pga dräktighet så har min häst varit utan bakskor i nästan två år. Hon har fått jättefina hovar.
Problemet är vintern som nu är i antågande. Det var inte roligt förra vintern när hästen slant bak hela tiden. Och då skrittade jag bara henne försiktigt. Fram var inga problem. Där hade hon fyra brodd i varje sko. Det hade inte gått att ha henne ute i hagen eller rida över huvudtaget (inget ridhus) om hon inte hade hade haft brodd fram.
Ibland så kan man läsa att barfotaförespråkarna säger att hästarna kan gå minst lika bra barfota på is som när de har broddar. Hoven skulle tydligen på något sätt fungera som en sugkopp och suga fast sig i underlaget (har läst den förklaringen här på Buke). Men det stämmer inte. Utan broddar så halkar hästen ner i diket. Det som kanske skulle fungera är om man hade en halvmeter snö att rida i utan is inunder.
Fast nog tycker jag att det är synd att jag måste slå på henne skor bak. Hon är som sagt jättefin i sina fötter och sliter väldigt jämt och fint.
Mvh