Vilka grenar ingår?

Addeley

Trådstartare
Hej!,
Jag hade tänkt börja rida western igen men jag undrar då vilka grenar som ingår i western ridning. Jag vet att Barrel Race ingår men liksom vad mer

Hur många som helst :love:

De vanligaste grenarna (och de som brukar erbjudas på WRAS-tävlingar) kan man väl säga är reining, pleasure, western horsemanship, western riding, trail, ranch riding, trail at hand och showmanship at halter

Kogrenar: Cutting, reined cowhorse, team penning osv.

Fartgrenar: Pole bending, barrel race

Engelska grenar: Hunt seat, hunter under saddle, hunter hack osv.

Halter klasser

Gå in på AQHAs hemsida så kan du hitta mer information om alla grenar, för det finns verkligen något för alla :)

Liknande trådar

Islandshäst Hej! Jag undrar om det är okej att jag rider islandshäst? Jag är 163 cm lång och väger 63-65 kg. Jag googlade och fick fram olika...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: Edla
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
847
Senast: Lisen82
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
487
Senast: Ramona
·
Avel Såg programmet Klonade Djur igår som till största delen handlar om kloning av hästar. Jag hade ingen aning om att det var så utbrett i... 2
Svar
21
· Visningar
1 268
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Shettistråden del II