vilka färger??

Seabaz

Trådstartare
Jag har en westernsadel som är naturfärgaf men med mycket orange(?) i. Väldigt svårt att hitta ett träns utan krusiduller (med käkrem) som matchar. Tips?

Och sedan undrar jag vad jag ska ha för färger, jag vill hellst ha beiga showchaps för jag tycker det är så snyggt men hur ser det ut mot sadeln?
Och min hatt är ju naturvit....

Hästen är skimmel/nästan vit

Bild på oss och sadeln när vi tränar, som sagt: Träns och tävlingskläder till mig TIPS SNÄLLA :D

tre01.jpg

Sv: vilka färger??

Hola,

Två saker som begränsar. Sadeln och Hästens färg.

Lättare och billigare att anskaffa ett träns med tyglar i samma, ljusa färg som sadeln. Även om jag helst sett en mörk utrustning, men det blir ju chockerande dyrt....

Jag är tveksam till ett par beiga chaps.. Hästen har fantastikt fin färg... vit, grå, svartskalan. Vitt och svart går ju bra till beige men grått och beige skär sig lite tror jag.

En häst som din bär med lätthet starka färger i rött, grönt, blått, vidare alla skalor vitt till svart. Bort går jordfärger, beige, sand o likn.
Så det är mest för dig att välja en kulör du tycker om.

Vad gäller kläder är du tillräckligt nätt och fin i figuren för att kunna bära precis vad som helst.
Slinky i matchande kulör till padden brukar se trevligt ut.

mvh Eva

Vill du matcha med tävlingskläder så är det padden som bör matcha med dina kläder, inte sadeln.

Lila skulle jag tro blir supersnyggt. Eller kornblått. Eftersom hästen är så ljus skulle jag satsa på en stark färg. Du är ju smal så du kan ha slinky utan problem. Sandfärgade chaps kan nog kännas lite blekt.

Finns det inget huvudlag i samma färgton där du har köpt sadeln?

Här kan du testa olika färger med varandra.
http://www.ekedie.com/index.php?article_id=30&clang=0

Du har antagligen sett denna färgguide?
http://www.hobbyhorseinc.com/06_dress_for_success/winning_colors/index.shtml

vad synd att jag inte gillar starka färger hehe

angående sadelns färg, jag ville också ha en mörk sadel men efter att ha provat flertalet sadlar fick jag "med tårar i ögonen" ( ;) ) inse att endast den sadeln med hemskast färg var den enda som passade hästen innom min budget.

Kollade på den där "color my ride" och kom fram till att ett par gråa/mörkgråa chaps skulle passa mig ypperligt! (VAR kan jag hitta sådana i show-modell? med den färgen?)

Sedan en skogsgrön sadelpad och skogsgrön skjorta med vita detaljer (matcha vit hatt). Vad tror ni om det?

Ska höra där jag köpte sadeln om dom har något träns med samma färg som sadeln. Tyglarna tycker jag inte gör något om dom är mörkare då sadeln har mörka detaljer också...

fast nu hittade jag dom här på annons *jag är kär*

annons-974.jpg

eller dom här :love:

showchaps_montana.JPG

Senast ändrad:

Kollade på den där "color my ride" och kom fram till att ett par gråa/mörkgråa chaps skulle passa mig ypperligt! (VAR kan jag hitta sådana i show-modell? med den färgen?)

Sedan en skogsgrön sadelpad och skogsgrön skjorta med vita detaljer (matcha vit hatt). Vad tror ni om det?
.

Det var läckra chaps:d Blir hur läckert som helst till din skimmel.

Grönt kan också bli supersnyggt:bump: Har du hittat någon skorta i den färgen? Jag letar vilt.

just nu letar jag mest showchaps för att se OM det finns gråa. Men på sidan där jag hitta dom svarta finns det eventuellt men då får man ringa och höra och det kostade väl lite extra om dom skulle ta hem ett par i annan inte lika vanlig färg än dom som dom hade.

lils westernstore har showchaps för 995kr men begränsat antal färger då, svart och beige typ och några i brunt

angående sadelns färg, jag ville också ha en mörk sadel men efter att ha provat flertalet sadlar fick jag "med tårar i ögonen" ( ;) ) inse att endast den sadeln med hemskast färg var den enda som passade hästen innom min budget.

Ska höra där jag köpte sadeln om dom har något träns med samma färg som sadeln. Tyglarna tycker jag inte gör något om dom är mörkare då sadeln har mörka detaljer också...

Grå/mörkgrå chaps på dig och din häst skulle vara riktigt, riktigt snyggt!
Skogsgrönt pad och skjorta tror jag absolut på. De vita detaljerna kommer som du säger binda in hatten i ekipaget.

Jag skulle inte ha olika färg på tyglarna, det är för lite mörka detaljer på sadeln för det tycker jag.

Snyggast vore en mörkt, mörkt brun eller svart sadel.... Men som du säger är passformen viktigast.

Kanske lite off-topic. Men vad händer om man skiter i att smörja med Neatsfootoil för ljusa sadlar och helt enkelt använder en lite färgad olja så sadeln mörknar?
Typ till samma färg som ts befintliga träns och tyglar.
Någon som vet?

mvh Eva

Hmm..lite skoj det där. Håller på å försöker sälja ett sånt träns du beskriver :d
Men jag och data.. mej = ??
Hur gör man då man lägger in bild??

jaa jag har nån olja till min sadel av det märket du skrev men jag vet inte om det är för ljusa sadlar eller vanligt bara.. ska nog kolla upp det.

jag smörjer gärna med nåt som ev ger lite mörkare färg!

jag har en ljus utrustning och till den har jag en smörja som inte färgar och den vanliga neatsfoot som tenderar att mörka. jag ser ingen märkning på min netasfoot oil om den är till ljusa eller mörka läder? Men den mörkar absolut min ljusa utrustning! Och den är överlägset den bästa oljan tycker jag! Så bara smörj på! jag har inte sett ngn negativ effekt utan allt mörkas jämnt om man säger så. Inga linjer som uppstår eller så. Billig lösning som tar lite tid. Din sadel ser väldigt orange ut, undrar om det går att mörka även en sån? Den ser liksom ut att vara färgad orange? Min utrustning är bara "natur" i färgen, alltså ingenting som är "färgat"

hola,
googla eller sök lite här på hur man färgar läder. med vad. för- och nackdelar.
etc. kanske du kan färga sadeln till en mer passande kulör. så du slipper grina illa när du ser den.

mvh eva

Det verkar dock som om jag får ge upp letandet efter en grön skjorta med vita detaljer.

Har kollat alla westernsidor på hastnet nu och INGEN har någon som är grön!! Överhuvudtaget!

Det är allt från rosa till rött och svart och guld men INGET GRÖNT!!

Tokigt!

Jo, jag har också letat överallt utan napp. Grönt verkar vara en svår färg. Det var lite därför jag föreslog andra färger också. lavendel kan passa fint, t.ex, den färgen går att få tag i tycks det. Lite mildare nyans än knallila.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Finns säkert fler såna här trådar men undrar framför allt om någon har limegrönt på sin fux? :) Min kille blir mer mörk fux när...
Svar
19
· Visningar
7 521
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Får svår idétorka när det gäller färger till brun/vit skäck. Vad för färg blir snyggt på schabrak mm? Har svart som grundfärg nu, men...
Svar
7
· Visningar
2 516
Senast: Plantan
·
Träning Hej. Jag rider western. nu ska jag på ett läger och hoppa. jag har nästan aldrig ridit i annan sadel än westernsadel, så jag har jätte...
Svar
3
· Visningar
1 309
Utrustning Har två hästar som just nu har lite olika färger på i princip varje liten sak. Har börjat fundera på detta mer och mer och tycker att...
2
Svar
21
· Visningar
5 133
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar