Vilka dressyrsadlar har ni o vad gav ni för dem?

Sv: Vilka dressyrsadlar har ni o vad gav ni för dem?

Jag har en Harry Dabbs Elegance som jag köpte för 18500 tror jag det va:D
DSC00172.jpg

Jag har två sadlar som jag älskar :D

En Prestige Lucky Dressage, 16", som jag köpte ny 2006 för 10'600kr.
IMG_5490.jpg

Och en Luc Childeric som jag köpte begagnad 2008 för 9'200, sliten men så ljuvlig att rida i! :love: Måttad efter Minna Telde o Sack, så den passar mig ypperligt. :D
17-29augusti09044.jpg

Minchildericsadel.jpg

Har en Wellington Elite som jag köpte begagnad för 7000 av min tränare förra året:p. Alltid bra att köpa av nån man känner så det inte blir så fruktansvärt dyrt:angel:

Jag har en Albion SLK Platinum Ultima. Köpt ny i påskas. Kostade ordinarie pris 28.500:-, fick lite rabatt pga förmedling av fler sadelköp :)

Köpte hoppsade i förra veckan. Ny Prestige Versailles, 14.500:-. För att fördyra allt köpte jag en brun - har haft svart hoppsadel tidigare. Så det blev till att köpa ny sadelgjord, stigläder, träns och martingal.... Fast det är väl lite off topic - hoppsadel här inne :)

Hästarna går just nu med:

En Spalding Finesse som köptes ny för 14900 kr.
En Jaguar Deap seat som köptes begagnad för 13000 kr.

jag har en childeric dac :love: måttad efter mig och hästen. kostade 30.500 kr. har bilder med photobucket krånglar...

har tidigare haft: albion, prestige top dressage (har en sån på ponnyn nu också), prestige venus d, prestige leonardo d och childeric dac us.

En Albion K2
Skickade efter från England i våras och betalade £1075 +£35 i frakt.(13200:-)
I Sverige kostar de 18800:-

Jag har en Amerigo Cervia köpt begagnad för 22 000:- tror jag det var men nästan i nyskick. Svindyrt tycker jag men skön att rida i och hjälper upp sitsen en hel del. Nu hoppas jag bara att den passar häst nummer två också som jag inte har hunnit prova på än.

Jag har en Cliff Barnsby Kanter som jag gav 16000 kr för som ny, sitter som en smäck på hästen!

M-oaa

Prestige Lucky Dressage, sprillans ny i sommar. ca 10000

Jag har en Jensen Amiral som köptes begagnad 2007 för 12000 nypris i dagsläget 28400. Underbar sadel i buffelskinn så man sitter som en dressyrgudinna!:love:

amiralmkII.jpg

Jag har en Amerigo Alto som köptes beg för 16.000 eller rättare sagt så byttes den faktiskt in mot min Jaguar XKC cc som jag hade tidigare, de hade samma värde så det passade perfekt.

Amerigon var inte så välskött i lädret, och såg lite tråkig ut, därav inte jättedyr, nu med lite bättre vård ser den betydligt bättre ut och jag hoppas att jag får ut minst samma när jag säljer.

Gillar den mycket! Men jag gillade Jaggan också. Den dressyrsadel jag inte har gillat var Kieffern:crazy:- Annars har jag genom åren haft bla Falcon, M&N och Olympic Jessica också på olika hästar då, som jag gillat!

DSC00252.jpg

Hej! Har en Amerigo Cortina och en Amerigo Classic. Köpte cortinan ny så den gick väl på 27.900:- då. Classicen köpte jag "begagnad" men oanvänd så den kostade 24.500:- .
Billigt:o Men de är jättebra och fina så det var värt det. Kan jag ha tills jag dör! :D
En bild på classicen...
20090622804.jpg-for-web-normal.jpg

Spirre fick ny sadel i går. En brun Röösli Pilatus. Begangnad men som ny. Pris 20 000, tur att jag slipper betala.:D

Jag har en Pfiff amaretto som jag köpte för 7900 kr som jag älskar, men som tyvärr inte passar längre, och så har jag en Morris and nolan gold collection som jag älskar ännu mer som jag köpte begagnad för 6000 kr. Inga värstingsadlar för massa pengar, men de har legat bra på mina hästar och passat mig bra. Men när jag blir rik ska jag köpa en måttbeställd sadel. Ska bara vinna på lotto först. :p

Har en prestige Leonardo D som jag köpte begagnad (ca 2 år) för 11000.

Tycker om den och den ligger bra på hästarna, dock är jag hoppryttare o rider således mest i hoppsadeln.

Köpte en ny Passier Optimum förra våren. 25 000 kr kostade den och är måttanpassad efter pållan och min rumpa. Hur skön som helst att rida i :).

/Lizzie

Har en Crown (vilken av dem kommer jag dock inte ihåg) som köptes ny 2007 för 16 500kr. Sitter som en Gud i den. Trodde dock jag skulle få göra mig av med den för två veckor sedan. Var och kollade den i våras och då låg den inget bra alls så en ny beställdes. Tog ett tag att få hem den dock och nu när jag provade den nya sadel hade prinsessan musklat på sig en massa så den nya låt "skit" (sadelmakarens uttryck) och den gamla låg nästan perfekt. Så en omstoppning för 500kr och sedan var det bara att bege sig hem med min älskade Crown.

Jag rider i en Kentaur Medea. Köpte den begagnad för 8500:-
Värd var enda krona!
Ligger superb på hästen o jag sitter som gjuten :)

Liknande trådar

Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 326
Senast: cherie
·
Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
466
Senast: Lingon
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 561
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
492
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka